  • Data: 2019-09-17 15:23:57
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > W moim przypadku spora, nieużywana szafa w pomieszczeniu mieszkalnym.
    > Więc wilgotność i temperatura raczej bezpieczna. Chociaż oczywiście
    > ilość przestrzeni ograniczona, więc nie mogę się bawić w budowanie
    > prywatnego muzeum. Trzymam raczej to, co ma wartość sentymentalną i/lub
    > jest techniczną ciekawostką. :)

    Takie rzeczy, w mieszkaniu, też mam :)

    > Za Portfolio rozglądam się od jakiegoś czasu, ale ostatnio nie pojawiają
    > się na Allegro, a jeśli już się pojawiają, to z jakąś wadą. Poza tym
    > najbardziej zależy mi na wersji z klawiaturą QWERTY, nie QWERTZ. :)

    No tak, jest to problem.

    Btw, kojarzę, że kiedyś zabłąkałem się na kanał Mateusza Viste na yt
    i widziałem, jak Portfolio gra MIDI na zewnętrznym syntezatorze.

    > Jornadę 728 też mam w "kolekcji" - pełny zestaw pudełkowy z paroma
    > dodatkowymi akcesoriami. Nie bawiłem się nigdy w instalowanie na niej
    > Linuksa i wykorzystywanie jej do jakichś "praktycznych" zastosowań. Od
    > tego są DevBoardy i SBC, na których można odpalić Linuksa.

    Ja się bawiłem... pozadawałem parę pytań na listach dotyczących ARM-a
    (chciałem móc odpalić Debiana w wersji armel, a procesor w Jornadzie nie
    obsługuje trybu Thumb) i do dziś ludzie do mnie piszą, czy się udało, jak
    się udało, jak to zrobić, bo oni też mają, i przy okazji 100 innych pytań
    na temat samej Jornady :)

    > Miałem kiedyś pomysł, żeby wykorzystać do jakiegoś projektu któryś z
    > gorzej zachowanych PDA Palm-a, ale pojawił się problem: nigdzie nijak
    > nie byłem w stanie znaleźć kompletnego i działającego toolchaina.
    > Tutoriale z opisem SDK udało się wygrzebać na jakichś starych stronach. ;)

    Tak... w development na WinCE nigdy się nie bawiłem.

    > Ostatnio kupiłem Spectrum. Właśnie z tego powodu. Mam do niego spory
    > sentyment ze względu na wspomnienia z dzieciństwa. Stwierdziłem, że
    > jeśli teraz nie wydam na niego kilkuset zł, to za piętnaście lat będzie
    > mnie kosztował "trochę" więcej. :)

    Bardzo dobry pomysł. Ja do Atari nie mam sentymentu, ale do Spectruma
    owszem. Tyle że akurat Atari miałem w szafie, a Spectruma już nie.

    > Korzystasz z Pythona? Jeśli nie, zainteresuj się nim.

    Tak, jakiś czas temu zacząłem się go uczyć i widzę, że właśnie do takich
    prostych rzeczy jest świetny.

    > A co do pisania na Atari... Mi prawdę mówiąc w 2019 roku nie chciałoby
    > się pisać kodu na Atari. Po prostu o wiele wygodniej można to zrobić na
    > PC, testując na emulatorze. Nawet kompilator cc65 sobie radzi - jasne,
    > nie jest idealny i do tworzenia zaawansowanych dem albo gier raczej się
    > nie nadaje, ale jakiś prosty programik można na szybko napisać,
    > oszczędzając sobie zabawy z asemblerem 6502.

    Kiedyś w końcu podłączę to SIO do raspi i może będę pisał na normalnej
    klawiaturze, a uruchamiał na Atari :)

    Tzn. ta Atarowa też jest normalna, po prostu nie jestem już do niej
    przyzwyczajony i przez to pisze się trudniej.