  • Data: 2019-09-17 08:57:24
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16.09.2019 19:36, Queequeg wrote:

    > Ja nie bardzo. Tzn. zależy, co to znaczy "bezpiecznie". Piwnicę mam, nie
    > wiem, czy to bezpiecznie :)

    W moim przypadku spora, nieużywana szafa w pomieszczeniu mieszkalnym.
    Więc wilgotność i temperatura raczej bezpieczna. Chociaż oczywiście
    ilość przestrzeni ograniczona, więc nie mogę się bawić w budowanie
    prywatnego muzeum. Trzymam raczej to, co ma wartość sentymentalną i/lub
    jest techniczną ciekawostką. :)

    > Portfolio zawsze chciałem mieć, ale wtedy, gdy naprawdę chciałem, to nie
    > było mnie stać. Potem było mnie stać, ale już nie chciałem, bo miałem
    > Jornadę.

    Za Portfolio rozglądam się od jakiegoś czasu, ale ostatnio nie pojawiają
    się na Allegro, a jeśli już się pojawiają, to z jakąś wadą. Poza tym
    najbardziej zależy mi na wersji z klawiaturą QWERTY, nie QWERTZ. :)

    Jornadę 728 też mam w "kolekcji" - pełny zestaw pudełkowy z paroma
    dodatkowymi akcesoriami. Nie bawiłem się nigdy w instalowanie na niej
    Linuksa i wykorzystywanie jej do jakichś "praktycznych" zastosowań. Od
    tego są DevBoardy i SBC, na których można odpalić Linuksa.

    Miałem kiedyś pomysł, żeby wykorzystać do jakiegoś projektu któryś z
    gorzej zachowanych PDA Palm-a, ale pojawił się problem: nigdzie nijak
    nie byłem w stanie znaleźć kompletnego i działającego toolchaina.
    Tutoriale z opisem SDK udało się wygrzebać na jakichś starych stronach. ;)

    > No to czekam z moim Atari ;)

    Ostatnio kupiłem Spectrum. Właśnie z tego powodu. Mam do niego spory
    sentyment ze względu na wspomnienia z dzieciństwa. Stwierdziłem, że
    jeśli teraz nie wydam na niego kilkuset zł, to za piętnaście lat będzie
    mnie kosztował "trochę" więcej. :)

    > Swoją drogą zauważyłem, że jeśli chcę napisać coś prostego, co ma mieć
    > grafikę i np. coś rysować, coś pokazywać, coś sprawdzać, to dużo łatwiej,
    > szybciej i jakoś przyjemniej jest mi odpalić Atari i zrobić to na nim,
    > niż robić to na PC. Ciekawe.

    Korzystasz z Pythona? Jeśli nie, zainteresuj się nim.
    Chyba najwygodniejszy ze współczesnych języków programowania, jeśli
    chodzi o szybkie pisanie czegoś na własny użytek. Sporo bibliotek
    pozwalających na proste robienie właściwie wszystkiego: od scrapowania
    stron WWW po naukową analizę danych.
    A co do pisania na Atari... Mi prawdę mówiąc w 2019 roku nie chciałoby
    się pisać kodu na Atari. Po prostu o wiele wygodniej można to zrobić na
    PC, testując na emulatorze. Nawet kompilator cc65 sobie radzi - jasne,
    nie jest idealny i do tworzenia zaawansowanych dem albo gier raczej się
    nie nadaje, ale jakiś prosty programik można na szybko napisać,
    oszczędzając sobie zabawy z asemblerem 6502.