  • Data: 2019-09-18 13:04:06
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.09.2019 11:48, Queequeg wrote:

    > Były moduły rozszerzeń?

    jak przez mgłę pamiętam jakieś artykuły w Bajtku sprzed lat. Wydaje mi
    się, że były dostępne moduły dodające LPT i/lub RS232. Dało się za ich
    pomocą podłączyć portfolio do komputera i wymieniać pliki.
    Były też sprzedawane nośniki danych, w formie kart z podtrzymywanym
    bateryjnie RAM-em. :)

    > Tak... to jest sztuka dla sztuki :) Kiedyś używałem Jornady jako
    > przenośnego terminala znakowego, ale VX ConnectBot w Motoroli Droid 4
    > (z fizyczną klawiaturą QWERTY) działa wystarczająco dobrze :)

    No cóż... Mi właśnie wśród obecnie produkowanych smartfonów brakuje
    modeli z fizyczną klawiaturą QWERTY. Przez lata używałem smartfonów na
    Windowsie Mobile z przyzwoitymi klawiaturami (HTC Wizard, Blue Angel,
    Universal). W dobie Androida przeniosłem się na Desire Z. A potem z
    rynku zaczęły znikać urządzenia tego typu. Droid 4 jest już mocno leciwa
    i nie bardzo ma odpowiednik wśród obecnej generacji.
    Na studiach byłem w stanie pisać całe prace roczne na telefonie. Teraz z
    ekranową klawiaturą ciężko jest napisać dłuższy post bez robienia masy
    literówek...

    > Była Amiga w obudowie tower? Czy to "fan art"? :)

    Z oficjalnej produkcji Amiga 4000T. Modele 1000 i 2000 były dostępne w
    obudowach desktop, w których również pozostawiono trochę miejsca na
    rozbudowę. Modele 500, 600 i 12000 teoretycznie miały zamkniętą
    konstrukcję i jeśli nie liczyć złącz z boku i pod klapką niewiele
    pozostawało miejsca na rozbudowę. W teorii, bo w praktyce użytkownicy
    robili z tym prawdziwe cuda. Na rynku pojawiły się obudowy tower,
    dostosowane do montażu płyty głównej Amigi 1200. Można też było
    zamontować rozszerzenie ze złączami zorro, obsługującymi karty
    rozszerzeń. Że o "dopałkach" z mocniejszymi procesorami 68k lub PPC nie
    wspomnę. ;)