  • 111. Data: 2014-05-29 15:03:49
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.05.14 13:59, J.F pisze:

    > Jeden policjant, drugi policjant, biegly, sedzia ...

    Jeden policjant drugiemu policjantowi, tudzież biegły - sądowi nic nie znaczy.
    Miarodajne jest tylko prawo o ruchu drogowym i wydawane na jego podstawie
    prawomocne wyroki sądowe. Opinia policjanta na drodze może być dla Ciebie
    miarodajna, jeśli się z nią zgodzisz. Jeśli nie - idziesz do sądu. ;)

    > Znaczenie moze miec natomiast sposob okreslenia czy jest wystarczajacy czy nie.

    Prawo o ruchu drogowym nie zastąpi na drodze myślenia i zdrowego rozsądku.

    > A jesli to jest rondo, na ktorym zamierza on skrecic w lewo ? Albo pojechac prosto?

    No to jedzie prosto, czyli w lewo - czyli dookoła ronda. ;) W którymś momencie
    jednak będzie chciał zjechać z ronda, wówczas jeśli jedzie pasem środkowym lub
    wewnętrznym, musi przed zjechaniem zmienić pas ruchu, ustępując poruszającym się
    prawym pasem. Są ronda, na których tylko lewy pas zatacza łuk, a środkowy i prawy
    przecinają je prościutko. Wtedy zwykle oznakowane są dodatkowo - i przed rondem,
    i na rondzie - strzałkami. Wówczas te dwa pasy zewnętrzne służą jako "zjazdowe"
    i nie można nimi jechać w lewo.

    --
    collie

  • 112. Data: 2014-05-29 15:25:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Thursday, May 29, 2014, 1:40:04 PM, you wrote:

    > Jesli jednak jezdnia ma 7m szerokosci (miedzy liniami pobocza), jest
    > dwukierunkowa, na srodku ma linie przerywana dzielaca kierunki ... to
    > ma dwa pasy, czy 4 pasy ruchu,
    > bo 4 maluchy sie zmiescza z zapasem, a to niewatpliwie pojazdy
    > wielosladowe.
    > Doszukalbym sie chyba paru drog z 2*4m i co wtedy ? Bo wtedy juz nie
    > tylko dwa maluchy moga obok siebie jechac na polowie jezdni ...

    No i odpowiadasz sam sobie na pytanie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 113. Data: 2014-05-29 20:13:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F,
    >No i odpowiadasz sam sobie na pytanie.

    No nie, bo dwie ciezarowki juz sie nie zmieszcza. Co szersze osobowki
    tez zawadza lusterkami.
    Czy wiec mamy tam dwa pasy "wystarczajace do ruchu pojazdow
    wielosladowych" czy jednak nie mamy ?
    Czy w ogole skoro jest linia przez srodek, to pasy sa wyznaczone i jak
    piszesz - nawet maluchy nie powinny ?

    J.

  • 114. Data: 2014-05-29 21:07:03
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-05-28 11:09, szerszen pisze:

    > Nadal nie potrafisz powiedzieć, co będzie, jak rondo będzie miało średnice kilkuset
    metrów, jak wtedy Twoje magiczne zasady maja obowiązywać, czy kończyć się na kolejnym
    wjeździe, czy może w połowie.
    > Problem z Tobą jest również taki, że próbujesz wszystkim wmówić, że pierwszeńśtwo
    zależy od mega ilości czynników, a nie masz na to poparcia w przepisach. Nie
    odróżniasz kolejnych manewrów i próbujesz magicznie rozciągnąć działanie A7 i
    uzależnić jego obowiązywanie od faktu kto pierwszy był na rondzie, a nie w zależności
    od manewru i miejsca z którego się ten manewr wykonuje.

    nie licz, że się dowiesz. On ma własną wizję jeżdżenia po rondach,
    której w zasadzie sam nie rozumie a wytłumaczyć jej nawet nie próbuje.
    Rzuci Ci kilka spostrzeżeń co do świata, jak zadasz mu trudniejsze
    pytanie to Cię oleje - troll i tyle :)

  • 115. Data: 2014-05-29 21:45:53
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "collie" <c...@v...pl>

> [...]
    > zmianie pasa ruchu - włączaniu się, wyprzedzaniu, omijaniu. Natomiast
    > jazda dwóch pojazdów obok siebie jest możliwa tylko na drodze
    > wielopasmowej
    > z wyznaczonymi przynajmniej dwoma pasami w jednym kierunku. Ale i tak
    > ogólny przepis mówi, że należy się trzymać prawej krawędzi jezdni, czyli
    > ten drugi pas ma służyć do wyprzedzania. Tyle teoria, a jak jest w
    > praktyce,
    > to najlepiej widać na autostradzie, gdzie lewy pas z tych dwóch często
    > jest
    > zajmowany przez "nieustająco wyprzedzających".

    A inne to nie ?

  • 116. Data: 2014-05-30 08:48:11
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 29 May 2014 21:07:03 +0200
    PlaMa <m...@w...pl> wrote:

    > jak zadasz mu trudniejsze
    > pytanie to Cię oleje - troll i tyle :)

    Widzę, wszelkie pytania niewygodne dla jego teorii zbywa milczeniem, a potem w razie
    "w" będzie cwaniakował i policji baki opowiadał.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 117. Data: 2014-05-30 09:19:07
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    > Właśnie wpadłeś w pułapkę zastawioną przez Myjka.
    > Przecież to jest jeden z "klasycznie spornych" przypadków, również na
    > zwykłym skrzyżowaniu:

    EEEE, nie?
    Problem z rondem jest taki, że nie jest to klasyczne skrzyżowanie, mowa oczywiście o
    prawdzimym rondzie, czyli takim, na którym odbywa się ruch okrężny, a nie ruch do
    okoła wyspy.
    Budowa ronda, wymalowane znaki poziome, jak i pionowe, odseparowują ruch odbywający
    się po rondzie, od tego dojazdowego. Jakby się nie kręcił i jak zaklinał
    rzeczywistość, rondo to zestaw kilku skrzyżowań T, gdzie samo rondo jest daszkiem.
    wjęc jak już wjedziesz na rondo, to tak jakbyś skręcił w prawo na skrzyżowaniu T. Nie
    ma tu co sobie życia komplikować, jesteś po prostu na tej samej drodze, masz te same
    prawa i obowiązki, mamło tego, będąc na łuku ronda jesteś już nie jako poza
    "skrzyżowaniem". Stąd moja propozycja o wyjaśnienie co będzie, jak odległości
    pomiędzy wjazdami będą miały nie naście metrów, tylko np 100. Bo to właśnie doskonale
    obrazuje sytuacje i kładzie na łopatki teorię Myjka.

    > Definicja ustąpienia pierwszeństwa?

    Tak.

    > Ale "moment skończenia" wjazdu pewnie pozostanie sporny.

    Ale to i tak nie zmienia postaci rzeczy. Przyczyną kolizji nie był manewr wjazdu na
    rondo, tylko zjazdu z niego. Zupełnie inny manewr, dokonywany przez innego kierowcę.

    Idąc takim tokim rozumowania, szczególnie z tą odległością 15 metrów o jakiej
    wspominałeś, wszelkie małe ronda osiedlowe byłyby rajem dla cwaniaków
    ubezpieczeniowych, bo praktycznie na każdym pierwszeństwo miałby ten zjeżdżający z
    wewnętrznego pasa. :)

    > Ergo, to nie jest tak, że z faktu bycia 'na swoim pasie'

    Ok, zgadzam się, ale z artykułów, również z tego pisanego przez kierowcę BMW nie
    wynika nic takiego. Obaj są zgodni co do miejsca gdzie nastąpiła kolizja i w jakis
    sposób, różnią się tylko w ocenie tego, czy migacz był, czy go nie było.

    Fakty są takie, nie nastąpiło wymuszenie podczas wjazdu na rondo, BMW do ostatniego
    momentu poruszało się po wewnętrznej i zaczęło skręcać przecinając zewnętrzną, nie
    była to zmiana pasa, a potem skręt, tylko zjazd przecinający pas.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 118. Data: 2014-05-30 10:06:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 May 2014 14:26:47 +0200, LEPEK

    > Aha. A jakby do tej kolizji doszło nie na pierwszym, tylko na np.
    > trzecim zjeździe, to co - liczyłoby się kto wcześniej na rondo wjechał?

    Jakby babcia miała wąsy to by była dziadkiem. Kolejny co nie potrzfi się do
    faktów odnieść, tylko wymyśla teorie oparte na ogólnikach. Gdyby doszło do
    kolizji na "trzecim", to pojazd wjeżdżający na pas zewnętrzny jako drugi by
    się tam wg przepisów znaleźć nie mógł. Ale oczywiście królom
    rondoprostowaczom wszystko wolno i potem niestety trzeba iść do sądu i
    udowadniać że się nie jest wielbłądem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 119. Data: 2014-05-30 10:06:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 29 May 2014 00:30:16 +0200, MichaelData(R)

    > To była próba wywoałania refleksji w temacie

    Zagrywkami w stylu Macierewicza.
    Faktycznie, brniesz nadal z klasą. :>

    --
    Pozdor Myjk

  • 120. Data: 2014-05-30 10:09:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 May 2014 23:56:41 +0200, PlaMa

    > zadałem mu to samo pytanie i spotkałem się z milczeniem. Nie dziwię się,
    > nie da rady tego wyjaśnić sposobem jazdy myjka, a do błędu się nie
    > przyzna. I tak po chyba prawie roku, w końcu (raczej niechcący) przyznał
    > że art. 22 ust. 4 PORD jednak na rondzie obowiązuje.

    Oczywiście odpowiedziałem, ale ty sobie lubisz niewygodne przedmioty
    jedynie w tyłek wkładać bez analizy. Tak więc bzdury pisałeś, bzdury
    piszesz, i jak widać bzdury będziesz pisać do końca życia. Jeszcze rok temu
    nie potrafiłeś odróżnić ronda turbinowego od zwykłego i musiałem cię
    uświadamiać, by chwile potem być już specjalistą od ruchu po rondach.

    --
    Pozdor Myjk