    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Router gsm do FTTH
    Date: Wed, 6 May 2020 11:34:12 +0200

    W dniu 2020-05-06 o 09:56, Mirek Ptak pisze:

    > Chyba, że kupi coś takiego:
    > https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1lycUdCBYBeNjy0Feq6znm
    FXam.jpg
    > PON to wejście wtyczki ze światłowodem.
    >
    > Choć ja bym nie ryzykował - dostawcy zwykle chcą mieć swój sprzęt u
    > klienta.
    > Takie coś jak z obrazka miałem w domu przez parę lat "mienia" FTTH. Daje
    > to WiFi, Voip i 4 porty lan 1GB. U mnie 2 były zajęte przez IPTV.
    > Teoretycznie żadnego routera nie było więcej trzeba, ale z powodu
    > sporego rozbudowania mojej sieci w domu miałem do tego podpiete jeszcze
    > dwa routery i switch :)

    Jest jeszcze jeden aspekt własnego "świetlanego" routera: gdyby się coś
    działo, to dostawca internetu może zwalać problem na obcy (dla niego)
    sprzęt. Natomiast jeśli jest modem, to łatwo zdiagnozować, z czym jest
    problem.

    Ja u klientów od wielu już lat kładę Drayteki, a tam można albo ustawić
    load balance lub backup wan (jeśli równocześnie mamy dwóch lub więcej
    dostawców internetu), albo skorzystać z innego portu przy zmianie
    dostawcy internetu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam