eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRower <> Garaż <> Samochód › Re: Rower <> Garaż <> Samochód
  • X-Received: by 10.157.10.23 with SMTP id 23mr146327otg.12.1465817112628; Mon, 13 Jun
    2016 04:25:12 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.157.10.23 with SMTP id 23mr146327otg.12.1465817112628; Mon, 13 Jun
    2016 04:25:12 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeder.erje.net!2.us.feeder.erje.net!newspeer1.nac.net!border2.nntp.dca1.
    giganews.com!nntp.giganews.com!p34no6271488qgp.1!news-out.google.com!u18ni154qg
    d.1!nntp.google.com!v48no1341432qgd.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.goo
    glegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 13 Jun 2016 04:25:12 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <573317ac$0$684$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.167.48.170;
    posting-account=NQ6l3woAAAA3RBwij27BKvpIgSQjGPfr
    NNTP-Posting-Host: 89.167.48.170
    References: <e...@g...com>
    <ngkmoe$jr9$4@node1.news.atman.pl> <ngsig6$npu$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <573317ac$0$684$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <f...@g...com>
    Subject: Re: Rower <> Garaż <> Samochód
    From: l...@o...pl
    Injection-Date: Mon, 13 Jun 2016 11:25:12 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 51
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2583562
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 11 maja 2016 13:29:51 UTC+2 użytkownik yabba napisał:

    Ciach...

    > Przednie hamulce też miał zintegrowane w piaście?
    Nie ma takiej potrzeby
    > Bo dynamo w piaście to dla mnie same plusy. Nie ma dużych oporów na tarcie
    > opona-wałek w dynamie tradycyjnym.
    Prawda
    > Jednyny minus przekładni w piaście to mała ilość biegów.
    Hmm... Mam Nexusa 8 biegów (z hamulcem) i powiem że nie jest istotna ilość biegów ale
    "rozpiętość przekładni". 250% zupełnie wystarczy. Jeżeli ktoś ma na blacie trzy
    zębatki a w kasecie 9, to wcale nie ma 27 biegów. Część się i tak powtarza w
    zależności od ustawienia przód/tył, a krzyżowanie łańcucha ogranicza skutecznie
    wspomnianą rozpiętość.


    > > nijak się do tego dobrać nie można - trza magika (albo ja jakiś zapóźniony
    > > jestem). Jeździć się da. Generalnie fajne patenty jeśli rower jest nowy,
    > > ale jak trzeba będzie poprawiać czy naprawiać coś to obawiam się
    > > problemów.
    >
    > Nie przesadzaj. 30 lat temu 99% rowerów miało tylne hamulce w piaście
    > (Torpedo) i każdy umiejący trzymać klucz potrafił to rozłożyć, naprawić i
    > skręcić.
    > Wypożycz sobie starą książkę Adama Słodowego, to jest tam to wyjasnione.

    Raczej takiej przekładni planetarnej już lepiej się nie czepiać. Praktycznie
    niezawodna (mam przejechane jakieś 20 tys. i jest jak nowa, a mówią że do 50 tys. ma
    być bez dotykania). Dla mnie najistotniejsza jest właśnie bezobsługowość na lata.
    Długowieczność łańcucha też ma znaczenia. Marzę z kolei o automacie, ale jak dotąd to
    są tylko max. trzybiegowe z niewielką rozpiętością.
    Jest serwis Shimano i przeglądy oraz naprawy realizują wysyłkowo za grosze.

    pozdr
    lublex


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: