  • Data: 2019-02-06 14:58:48
    Temat: Re: Rozbilansowanie ogniw Li-Ion
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Zakładam że do tej baterii masz dedykowany zasilacz ładujący który
    > kontroluje każdą z szeregowych sekcji indywidualnie.

    Optymistyczne założenie :) Niestety nie jest tak. Zasilacz daje 28 V, nie
    wiem czy ma jakąkolwiek logikę oprócz tej od mrugania diodą ładowania.

    > Lub to co ty nazywasz "battery protector" jest w rzeczywistości
    > balancerem.

    Zdziwiłbym się :)

    Tam są cienkimi przewodami doprowadzone napięcia z poszczególnych sekcji,
    a grubymi idą tylko masy (masa pakietu, masa do hulajnogi, masa do gniazda
    ładowania). Plusy (pakietu, hulajnogi i gniazda ładowania) są połączone
    poza tym układem, chociaż on ma tego plusa z tej (cienkiej) wiązki, która
    idzie do każdej sekcji.

    http://www.chmurka.net/r/usenet/protector.jpg

    Czarny w lewym górnym rogu jest do ładowania, czarny w lewym dolnym do
    hulajnogi, czarny w prawym dolnym do pakietu baterii, a białe gniazdko
    po jego prawej stronie przyjmuje napięcia z każdej sekcji.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika