    From: "Leszek K." <l...@n...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Różne kości DDR - jak ustawić timingi i napięcie?
    Date: Fri, 24 Apr 2009 07:09:23 +0200

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 19:07:35 +0200, Nigel napisał(a):

    > Witajcie,
    >
    > Dotychczas posiadałem 2x512 MB DDR PC3200 MHz od Patriot Memory:
    > http://img2.vpx.pl/up/20090423/ram2.jpg
    >
    > Dziś dorzuciłem podobny zestaw 2x512 MB od Geila:
    > http://img2.vpx.pl/up/20090423/ram3.jpg
    >
    > Ustawienia w biosie mam automatyczne, jednak zamiast 400 MHz zobaczyłem
    > 333 MHz:
    > http://img2.vpx.pl/up/20090423/ram1.jpg
    >
    > Próbowałem manualnie ustawić na 400 MHz - ale wtedy Windows XP
    > uruchamiał się niestabilnie, niektóre usługi nie startowały i system
    > wymuszał restart. Poradźcie prosze jak ustawić timingi i ew. napięcie by
> [...]

    Normalne. nForce automatycznie przy obsadzeniu wszystkich slotów pamięci
    obniża zegar (jak widać słusznie). Spróbuj podnieść napięcie zasilania
    pamięci i/lub podnieś CL-a do 2,5. Po tej operacji najpierw sprawdź
    stabilność pamięci memtestem bo przy niepewnie działającej pamięci można
    popsuć windowsa (szczególnie jak wskoczy chkdsk).