eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozpiska terenowych › Re: Rozpiska terenowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!news.mixmin.net!feeder.erje.net!porbandar.httrack.net!news.httrack.net!ex
    abot.com!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx01.iad01.newsho
    sting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!un
    t-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 11 Apr 2011 12:49:35 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozpiska terenowych
    References: <inub4f$e9k$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <inub4f$e9k$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <i...@b...softax.pl>
    Lines: 37
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
    X-Trace: 1302519601 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2455 83.18.189.42:59507
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361662
    [ ukryj nagłówki ]

    Ignacy wrote:
    > http://www.wojdas.24x7.pl/terenowe.html
    > Mamy tu podział na SUV/SUW i ORV (super ORV od razu odpadają)
    > Tak więc Duster to średni SUV a Jimny i Vitara to ORV, czy to oznacza że
    > lepiej sobie poradzą w trudnych warunkach drogowych?

    Jimny na pewno. Vitara to zależy która -- im nowsza tym gorzej. Nie
    powinno być gorzej niż Duster, ale... Lżejszy samochód często przejedzie
    tam gdzie cięższy ugrzęźnie. Cięższe nadrabiają większym przesiwtem i
    większymi kołami -- ale w przypadku SUV vs SUV to ten prześwit będzie
    większy o 1cm.

    > A jak ORV radzą sobie na szosie?

    Do wyścigów szosowych się nie nadają...
    Mają większy skok zawieszenia, więc będą bardziej bujać, przechylać się na
    zakrętach, tył bardziej podnosić przy hamowaniu (przez to mają zwykle
    nieco dłuższą drogę hamowania) itd. Za to jest z nich lepsza widoczność,
    lepiej się w nich znosi dziury, krawężniki, itp. W zimie miejsca
    parkingowe niedostępne dla "płaskich" stoją otworem :).

    BTW. Wiele (choć nie wszystkie, bo są np. ze stałym 4x4) ORV w "trybie
    szosowym" to tylnonapędówki (po wyłączaeniu 4x4 stają się RWD).

    > A co z typowymi SUV, czy takie beznadziejne w terenie, czy tez i tak
    > znacznie lepsze od zwykłych osobówek?


    Część beznadziejna, a część lepsza od zwykłych osobówek z AWD / 4WD. W
    przypadku suvów patrz na prześwit i na sposób dołączania napędu.

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: