-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin2!
goblin.stu.neva.ru!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rozpiska terenowych
Date: Tue, 12 Apr 2011 14:13:39 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 30
Message-ID: <io1flk$lmd$1@node2.news.atman.pl>
References: <inub4f$e9k$1@news.onet.pl> <i...@b...softax.pl>
<invi6g$pc9$1@node2.news.atman.pl> <o...@b...softax.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-76-241-65.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1302610420 22221 89.76.241.65 (12 Apr 2011 12:13:40 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Apr 2011 12:13:40 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
In-Reply-To: <o...@b...softax.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361872
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-04-12 12:23, Sebastian Kaliszewski pisze:
> Ale też należy pamiętać, że samo dołączenie napędu to nie koniec.
> Stały bez jakiegoś rodzaju blokowania w wielu sytuacjach terenowych nie
> wystarcza -- choć i tak to sporo więcej niż jedna ośka. Efekty zależą od
> sposobu blokowania/przyblokowywania (od różnych torsenów przez wisko,
> lsd aż do sztywnej, 100% blokady) i jego sterowania (mniej czy więcej
> automatyki -- od załącza się samo, poprzez rozłącza się samo np. powyżej
> danej prędkości do obsługi w pełni manualnej). Ale to też nie koniec --
> bo kolejna sprawa to blokowanie mechanizmów różnicowych na osiach (i
> znów jest tych opcji trochę). Mechanizmów różnicowych w samochodzie 4x4
> mamy 3 lub 2 + jakiś "spinacz" niebędący mechanizmem różnicowym -- razem
> kombinacji jest duuużo :)
No tak, masz rację. Napisałem o tym, bo (w zasadzie nie wiem czemu tak
to odebrałem) stwierdziłem, że przekonujesz właśnie do napędów
dołączanych (oszczędność paliwa, mniejsza waga, etc.). A jak wiadomo
dołączane to jednak bardzo mierna namiastka stałego napędu.
Fakt, że 'stałość napędu' w wielu sytuacjach daje tyle co nic - musi być
blokada, ja do tej pory miałem okazję używać blokady tylnej osi w
Touaregu - spisuje się nieźle, do rekreacji off-roadowej idealny
(testowałem w grubym śniegu na dobrej, zimowej oponie). W zasadzie nic
więcej w tym samochodzie nie potrzeba - komfort jest, wolny nie jest jak
typowe terenówki, prześwit spory, zawieszenie proste bez wodotrysków,
dla amatora offu, który chce mieć tylko jeden samochodu i kilka
kompletów kół - strzał w 10 IMHO.
--
Pozdrawiam,
Maciek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.04.11 18:28 n...@o...pl
- 12.04.11 19:40 JoAsienka
- 12.04.11 20:12 Ignacy
- 13.04.11 10:32 n...@o...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=