  • Data: 2014-04-15 13:41:49
    Temat: Re: Ruch w sieci ze switchem
    Od: Mirek <i...@z...adres> szukaj wiadomości tego autora

    On 15.04.2014 12:18, s...@g...com wrote:

    > Jeszcze raz do Marka. Tak na to liczyłem. Skoro mam ustawione IP z zakresu kóry
    moge statycznie nadać, nie ma podwójnych IP to wg mnie powinno śmigać i tak jest na
    routerach a nie na tym switchu

    Chłopie weź ty się ogarnij i:

    1. Podaj nam jakieś namiary co to za urządzenie - będzie łatwiej wróżyć,
    bo najwyraźniej to ono jest tutaj problemem.
    2. Zrozum, że nie ma czegoś takiego jak sieć "ze switchem" i "z
    ruterem". Każda sieć jest "ze switchem" o ile jest to więcej niż dwa
    hosty połączone kablem. Ewentualnie może to być sieć "bez rutera" -
    czyli taka, która nie ma połączenia z inną siecią.
    3. Narysuj nam dokładnie jak to podłączasz "ze switchem" i "z ruterem"
    łącznie z wypisanymi adresami i maskami na interfejsach.

    Nie wiem czy w tej chwili mnie olśniło, ale może jest tak: urządzenie
    potrafi wysłać tylko pakiet do bramy, więc wysyła pakiet z adresem MAC
    bramy, i adresem docelowym komputera - taki pakiet, choć powinien być
    przesyłany w obrębie sieci - jest wysyłany na bramę... brama
    (prawdopodobnie) odeśle go na adres docelowy. Czyli to urządzenie musi
    mieć wpisaną bramę mimo, że kontaktuje się z hostem wewnątrz sieci.

    Z pierwszych postów wnioskowałem, że sytuacja wygląda tak: masz jedną
    dziurkę w ścianie, do której jest podłączony komputer. Bierzesz switcha,
    podłączasz do tej dziurki, do następnych w switchu podłaczasz komputer i
    to tajemnicze urządzenie... i nie działa.
    W drugim przypadku switcha zamieniasz na ruter... no właśnie - gdzie
    podłączasz WAN? Strona LAN ma zwykle 4-5portowego switcha - do niego
    podłączasz urządzenie i komputer... i działa?

    --
    Mirek.