  • 1. Data: 2014-04-14 09:05:09
    Temat: Ruch w sieci ze switchem
    Od: s...@g...com

    Czesc.
    mam pytanie dotyczace ruchu pakietow w sieli LAN w ktorej zamiast routera jest
    switch.
    w sieci z routerem komputer wysyła pakiet ARP po jakis adres IP, a ten adres mu
    odpowiada i to dziala.
    Pyatnie moje jest dlaczego w sieci ze switchem jest inaczej.
    tak mi sie przynajmniej wydaje, ponewaz mam podpiete urzadzenie pod siec i w tej
    gdzie jest router wszystko działa, a po zmianie na switcha juz nie. jak recznie
    przypisze MAC do IP poleceniem ARP -a ... to zaczyna się komunikować w sieci ze
    switchem a bez tego nie pracuje.

    moze mi ktos powiedziec dlaczego? nawet zapytan ARP nie widac z adresu komputera
    (uzywam Wireshark)

  • 2. Data: 2014-04-14 10:43:31
    Temat: Re: Ruch w sieci ze switchem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >pracuje.
    >moze mi ktos powiedziec dlaczego? nawet zapytan ARP nie widac z

    Switch zle skonfigurowany ?
    Z natury rzeczy switch nie rozsyla pakietow na wszystkie porty, tylko
    tam gdzie trzeba.
    Ale broadcasty ethernetowe i pakiety do nieznanych adresow powinny
    pojsc na wszystkie porty.
    Proponuje poczytac instrukcje i/lub obejrzec ustawienia, o ile to sie
    w ogole da obejrzec.

    Tylko ze switche domyslnie sa dobrze skonfigurowane, jestes pewien ze
    nie robisz jakiegos grubego bledu ?
    To jest ta sama siec ?

    J.

  • 3. Data: 2014-04-14 11:21:45
    Od: s...@g...com

    > nie robisz jakiegos grubego bledu ?
    >
    > To jest ta sama siec ?

    Raczej jestem pewny ze wszytsko dziala po stronie urzadzenia. nawet jak wpisuje adres
    IP w przegadarce to nie laczy na switchu. jak ogladam co wychodzi z mojego IP to nie
    mam tam zaptan ARP. Tak jakby z mojego IP w ogle nie wychodzily zapytania ARP

  • 4. Data: 2014-04-14 11:58:51
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 14.04.2014 11:21, s...@g...com wrote:

    > Raczej jestem pewny ze wszytsko dziala po stronie urzadzenia. nawet jak wpisuje
    adres IP w przegadarce to nie laczy na switchu.

    Jak masz modem ADSL zwłaszcza w Orange to zrestartuj go - to takie
    skojarzenie na szybko.
    Prawdopodobne jest też, że masz uszkodzony switch, albo jest to switch
    konfigurowalny, którego konfiguracji nie znasz - jaki to model?
    próbowałeś z innym?

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2014-04-14 13:06:06
    Od: s...@g...com

    To jest sieć firmowa. Tam jest switch 3Com SuperStack3. Na zadnym swichu nie pracuje.
    dziala za to na routerze.
    Tak w ogóle zastanawiam sie jak to pracuje, zadne zapytanie na zewnątrz nie jest
    poprzedzone ARP. nawet jak otwieram dowolna strone www

  • 6. Data: 2014-04-14 13:24:32
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 14.04.2014 13:06, s...@g...com wrote:
    > To jest sieć firmowa. Tam jest switch 3Com SuperStack3.

    No i wszystko jasne - jesteś podłączony do switcha zarządzalnego,
    którego konfiguracji nie znasz. Prawdopodobnie port, do którego się
    podłączasz jest przypisany do mac-a karty w komputerze.
    .
    > Tak w ogóle zastanawiam sie jak to pracuje, zadne zapytanie na zewnątrz nie jest
    poprzedzone ARP. nawet jak otwieram dowolna strone www

    Bo nie ma takiej potrzeby. Do szczęścia jest potrzebny tylko mac bramy,
    który jest ustalany zanim cokolwiek możesz uruchomić.

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2014-04-14 14:04:11
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 14.04.2014 13:06, s...@g...com pisze:
> [...]
    > Tak w ogóle zastanawiam sie jak to pracuje, zadne zapytanie na zewnątrz nie jest
    poprzedzone ARP. nawet jak otwieram dowolna strone www

    Wyczyść tablicę arp w komputerze i sprawdź jeszcze raz. Od biedy możesz
    spróbować arpinga.

  • 8. Data: 2014-04-14 14:09:35
    Od: s...@g...com

    To co mozna zrobić?
    Z tym adresem bramy to tez coś mi nie pasuje. W tym sterowniku który podłączam do
    switcha są takie dwie funkcje. 1. to taka ze moge podac IP bramy a reszta sie powinna
    sama poustawiac. To dziala na routerze a na switchu juz nie.
    2. to taka ze wpisuje recznie MAC i IP docelowego urzadzenia. np mam drugie podobne i
    jak podam jako docelowy adres do komunikacji to działa i na switchu i na bramie.

  • 9. Data: 2014-04-14 14:11:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > nawet zapytan ARP nie widac z adresu komputera (uzywam Wireshark)

    Jak tego Wireshark używasz? Na tym samym kompie chodzi?

  • 10. Data: 2014-04-14 14:18:22
    Od: s...@g...com

    Wireshark w wersji 64 bitowej pod wina 7
    Czyściłem tablice arp, ale jak próbuję recznie dodac wpis to raz działa a raz jest
    odmowa dostepu mimo że uruchamiam konsole polcen z uprawnieniami administratora