  • 1. Data: 2013-12-11 07:43:26
    Temat: Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów elektrycznych
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    http://www.fiaformulae.com/guide/specification

    Dziwne jest ograniczenie prędkości do 225 km/h.
    Moc wyścigowa 133 kW, moc "do wyprzedzania": dodatkowe 67 kW.
    Minimalna waga pojazdu 800 kg, baterie 200 kg.

    Nie bardzo rozumiem, na czym ma polegać wyścig technologiczny, skoro
    wszystkie samochody będą miały sztuczne ograniczenia. Gdzie tu pole do
    innowacji?

    Pierwszy wyścig we wrześniu 2014. Zobaczymy, jak to wyjdzie...

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-12-11 08:04:02
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-11 07:43, Marcin N pisze:
> [...]
    > innowacji?
    >
    > Pierwszy wyścig we wrześniu 2014. Zobaczymy, jak to wyjdzie...

    Doczytałem, że samochody mają używać po jednym komplecie opon na cały
    wyścig - będzie zakaz ich wymieniania. Mają to być opony uniwersalne na
    suche i mokre nawierzchnie.

    Nigdzie nie znalazłem informacji o długości wyścigu.

    --
    MN

  • 3. Data: 2013-12-11 09:05:53
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 11.12.2013 07:43, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Nie bardzo rozumiem, na czym ma polegać wyścig technologiczny, skoro
    > wszystkie samochody będą miały sztuczne ograniczenia. Gdzie tu pole do

    Powinno to pobudzić badania nad akumulatorami - to jest obecnie
    największym problemem samochodów elektrycznych.

  • 4. Data: 2013-12-11 09:34:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-11 09:05, Albercik pisze:

    > Powinno to pobudzić badania nad akumulatorami - to jest obecnie
    > największym problemem samochodów elektrycznych.

    Tak, możesz mieć rację. Doczytałem, że każdy kierowca ma dwa samochody.
    Wyścig ma trwać około godziny i obowiązkowo każdy kierowca ma dwa razy
    zmienić samochód w czasie jego trwania. Będzie to więc test szybkości
    ładowania. Dodatkowo przed wyścigiem godzinny trening i kwalifikacje: 4
    okrążenia. Wszystko tego samego dnia.

    --
    MN

  • 5. Data: 2013-12-11 10:04:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 11 Dec 2013 09:34:06 +0100 osobnik zwany Marcin N
    napisał:

> [...]
    > Wyścig ma trwać około godziny i obowiązkowo każdy kierowca ma dwa razy
    > zmienić samochód w czasie jego trwania. Będzie to więc test szybkości

    raczej przesiadania. Przecież nie będą ładować w boksie.

    I ten zabójczy dźwięk suszarki do włosów :)

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 6. Data: 2013-12-11 10:20:23
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-11 10:04, masti pisze:

    > raczej przesiadania. Przecież nie będą ładować w boksie.

    A gdzie mają ładować?
    Chyba, że będą tylko zmieniać aku. Sądzę jednak, że chodzi o pokaz
    szybkiego ładowania.

    --
    MN

  • 7. Data: 2013-12-11 10:24:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 11 Dec 2013 10:20:23 +0100 osobnik zwany Marcin N
    napisał:

    > A gdzie mają ładować?
    > Chyba, że będą tylko zmieniać aku. Sądzę jednak, że chodzi o pokaz
    > szybkiego ładowania.

    przecież napisałi, że kierowca będzie zmieniać samochód. Czyli przesiadać
    się do już naładowanego.

  • 8. Data: 2013-12-11 10:28:57
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-11 10:24, masti pisze:

    > przecież napisałi, że kierowca będzie zmieniać samochód. Czyli przesiadać
    > się do już naładowanego.

    Ale każdy kierowca ma tylko dwa samochody do dyspozycji. Wysiada z A,
    jedzie B, potem musi B zamienić znowu na A więc A musi być doładowany.

    Poza tym: wcześniej trening godzinny - też pewnie kilka zmian samochodu.
    Na kwalifikacje - jeden musi być "pod korek". Na wyścig też lepiej nie
    jechać w połowie pustym.

    --
    MN

  • 9. Data: 2013-12-11 10:33:31
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 11.12.2013 10:24, masti pisze:

    > przecież napisałi, że kierowca będzie zmieniać samochód. Czyli przesiadać
    > się do już naładowanego.

    ale samochód będzie zmieniał dwa razy, czyli wyścig kończy tym
    samochodem co zaczynał, więc ładować trza będzie, chyba raczej nie
    zezwolą na wymianę akumulatorów, to by była porażka.

  • 10. Data: 2013-12-11 10:35:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 11 Dec 2013 10:33:31 +0100 osobnik zwany Albercik
    napisał:

    > ale samochód będzie zmieniał dwa razy, czyli wyścig kończy tym
    > samochodem co zaczynał, więc ładować trza będzie, chyba raczej nie
    > zezwolą na wymianę akumulatorów, to by była porażka.

    a niby czemu nie? Zresztą to i tak jest porażka :)