  • 11. Data: 2015-08-07 08:59:31
    Temat: Re: SIM300CZ zasilanie
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-08-06 o 22:08, Marek pisze:

    > No to możesz używać do synchronizacji liczników raz na jakiś czas.

    Jak dla mnie gra niewarta świeczki, bo w takim wypadku tak czy inaczej
    będę musiał mieć działający niezależnie RTC na Timer2 AVR-a. W
    równoległym korzystaniu z zegara wbudowanego w SIM300 widzę tylko jedną
    zaletę - podtrzymywanie bateryjne, dzięki któremu mógłbym pobierać czas
    nie mając połączenia z siecią. Obydwa zegary można by synchronizować
    przy okazji pojedynczego zapytania NTP. Tyle tylko, że to jednak zbytnia
    komplikacja.

    > Większość modułów gsm ma podobny lub identyczny zestaw komend (dot.
    > gsm), jeśli dokumentacja do simcoma jest niekompletna użyj dokumentacji
    > np. od jakiegoś telefonu ericssona np. t68 ma dobrą dokumentację komend
    > AT , wypróbuj je. Komendy obsługi zegara i alarmu powinny być te same.

    No ale my teraz przecież nie mówimy o komendach AT. Zapytałeś dlaczego w
    ogóle chcę korzystać z zewnętrznego MCU, skoro mogę kod odpalić na samym
    module. Zdziwiłem się, bo nigdy nie spotkałem się z wzmianką o takiej
    możliwości w przypadku SIM300 (a to jego dotyczy ten wątek). Pomyślałem,
    że jeśli producent przewidział taką opcję, to się nią nie chwali w
    dostępnej dokumentacji.
    Bo same komendy AT są dobrze opisane. Tyle tylko, że do nich już
    potrzebuję zewnętrznego mikrokontrolera...

  • 12. Data: 2015-08-07 10:13:09
    Od: pawel2420 <z...@n...pl>

    > W Internecie już wstępnie szukałem, ale niczego nie widzę.
    Chyba marnie szukałeś.
    Np. tu są jakieś dokumenty:
    http://hokee.com.ua/fibocom-g510/
    Pamiętaj, że są to dość stare pliki. Aktualne SDK uzyskasz od dystrybutorów.

    > Może być FT232RL? Do większych projektów i tak zwykle go dodaję, nawet
    > jeśli urządzenie nie musi zbyt często komunikować się z komputerem przez
    > USB. Zawsze trochę ułatwia to konfigurację i wgrywanie oprogramowania.

    Ja użyłem FT230X. Poza interfejsem UART obsługuje on również sygnał
    reset. Oryginalne oprogramowanie wymaga ręcznego wywołania resetu. To mi
    najbardziej przeszkadzało.

    > Mogę jeszcze zapytać jak wygląda obsługa TCP/IP w tym SDK? Coś podobnego
    > do socketów POSIX czy przyjęta została inna filozofia?

    Taka jak w każdym innym modemie. Sprawdziłem, że modem obsługuje też
    protokół SSL jakim interesowałeś się wcześniej.
    Są też bardzo proste w użyciu instrukcje do wysyłania/pobierania danych
    przez HTTP i HTTPS.

    Jak obsługuje się
    >Jak obsługuje się SPI albo I2C?

    W G510 nie ma obsługi tych interfejsów. I2C jest dostępny w G610.
    Tak jak już wcześniej napisałem modem ma mało wyprowadzeń. Zupełnie to
    nie przeszkadza w zastosowaniu jakie chyba chcesz zrealizować czyli
    zbierania danych z bezprzewodowych czujników. Początkowo myślałem, że
    chcesz komunikację oprzeć o moduły ESP. Co ze względu na pobór prądu
    wydawało mi się to złym pomysłem. Wskazałem więc adres https://inode.pl/
    z rozwiązaniem opartym właśnie na G510 i interfejsie BLE, który moim
    zdaniem jest idealny do takich zastosowań. Prosty czujnik
    temperatury/wilgotności ma wielkość monety a bateria wystarcza na rok
    pracy. Są też bardziej wyrafinowane czujniki zawierające wiele sensorów
    np. http://www.ti.com/tool/cc2541dk-sensor

    Paweł

  • 13. Data: 2015-08-07 10:21:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 7 Aug 2015 08:59:31 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    Pomyślałem,
    > że jeśli producent przewidział taką opcję, to się nią nie chwali w

    Skoro sim300 nie ma możliwości pracy standalone z "wew. softem" to i
    tak musisz użyć zew. mcu. A skoro musi być zew. mcu to w czym problem
    użyć jego timerów do implementacji odliczania czasu?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-08-27 16:59:54
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-08-07 o 10:13, pawel2420 pisze:

    > Pamiętaj, że są to dość stare pliki. Aktualne SDK uzyskasz od
    > dystrybutorów.

    Hmnm... Wracając do tematu:
    Do kogo trzeba by się odezwać, żeby otrzymać SDK? Na jakich zasadach
    jest ono dystrybuowane? Trzeba je kupić, czy producent udostępnia
    narzędzia zainteresowanym?

    > Ja użyłem FT230X. Poza interfejsem UART obsługuje on również sygnał
    > reset. Oryginalne oprogramowanie wymaga ręcznego wywołania resetu. To mi
    > najbardziej przeszkadzało.

    Standardowy FT232 nie udostępnia przypadkiem pozostałych linii
    interfejsu RS232, poza RX i TX? A może udostępnia, ale steruje nimi
    samodzielnie, zgodnie z ich funkcją przewidzianą przez standard?

    > W G510 nie ma obsługi tych interfejsów. I2C jest dostępny w G610.

    Hmm... G610 jak rozumiem nie posiada interfejsu SPI? Pytam, bo nie widzę
    o nim wzmianki w dokumentacji, jest za to wymieniony na stronie
    przedmiotu w TME. Najbardziej prawdopodobnym wyjaśnieniem będzie jednak
    tutaj pomyłka obsługi sklepu. ;)
    W każdym razie, czy programowe SPI na pinach GPIO sprawdzi się tutaj?
    Chciałbym podpiąć do tego modułu takie elementy jak RFM69 (radio) i
    kartę pamięci.
    Odnośnie karty pamięci. Da się ją w jakiś prosty sposób zintegrować z
    istniejącym systemem (w materiałach dotyczących modemu widziałem opis
    funkcji służących do obsługi plików -jak mniemam tworzonych w jakiejś
    wewnętrznej pamięci). Może dałoby się użyć tego samego mechanizmu do
    obsługi karty pamięci? Czy też jedynym wyjściem będzie niezależna
    implementacja FatFS?

> [...]
    > zbierania danych z bezprzewodowych czujników. Początkowo myślałem, że
    > chcesz komunikację oprzeć o moduły ESP. Co ze względu na pobór prądu

    Mam trochę inny pomysł - jedno centralne urządzenie wyposażone w moduł
    GSM, zasilane z sieci lub akumulatora doładowywanego panelem słonecznym.
    Do tego dookoła mniejsze czujniki, zasilane bateryjnie, komunikujące się
    z główną stacją za pomocą modułów radiowych RFM69.

  • 15. Data: 2015-08-27 17:22:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Aug 2015 16:59:54 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Do tego dookoła mniejsze czujniki, zasilane bateryjnie,
    komunikujące się
    > z główną stacją za pomocą modułów radiowych RFM69.

    Ile już w końcu uruchomiłeś tych modułów rfm69? Chętnie wysłucham
    doświadczeń. Były może w wersji H (jak jej zasięg wypada)? Jak
    sprawuje się w nich kryptografia?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2015-08-27 18:16:15
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-08-27 o 17:22, Marek pisze:

    > Ile już w końcu uruchomiłeś tych modułów rfm69? Chętnie wysłucham
    > doświadczeń. Były może w wersji H (jak jej zasięg wypada)? Jak sprawuje
    > się w nich kryptografia?

    Jak na razie tylko sprawdziłem, czy działają posiłkując się opisem z
    nowego wydania "Green Booka" M. Kardasia. Mogę powiedzieć tyle, że
    działają. A ponieważ w tej chwili nie potrzebuję zasięgu mieszonego w
    setkach metrów, postanowiłem je wykorzystać.