  • 1. Data: 2015-07-30 14:59:49
    Temat: Potrójne włączniki monostabilne (dzwonkowe, chwilowe)
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Szukam bez sukcesu potrójnego przycisku monostabilnego pasującego do
    puszki 60mm. Od biedy może być dotykowy - byleby nie zabijał ceną.

    Czy widzieliście coś takiego *w Polsce*? Albo u Chińczyków ale do
    pojedynczych, *okrągłych* puszek?

    Rozważałem też dołożenie sprężynek do bistabilnego przełącznika (choćby
    firmy Ospel) ale problem polega na tym, że w środkowym przycisku nie ma
    miejsca na dołożenie sprężyny.

    Pomoże ktoś?

    Piotrek

  • 2. Data: 2015-07-31 22:23:36
    Od: <x>

    Witam.

    np. https://www.tim.pl/sonata-lacznik-potrojny-10ax-bial
    y-ip20-lp-13rm00

    Pzdr

  • 3. Data: 2015-07-31 22:34:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-07-31 22:23, x wrote:
    > Witam.
    >
    > np. https://www.tim.pl/sonata-lacznik-potrojny-10ax-bial
    y-ip20-lp-13rm00

    Dzięki za dobre chęci, ale niestety pudło. Ten z linka to jest bistabilny.

    Rozmawiałem z hotline technicznym Ospela i nie mają potrójnych,
    monostabilnych.

    Dobra wiadomość jest taka, że można spróbować przerobić bistabilny na
    monostabilny wymieniając środkową "kołyskę" (coby miała taki dinks
    trzymający sprężynę) oraz dodając rzeczone sprężyny.

    I pewnie tą drogą pójdę bo nie potrzebuję jakichś strasznych ilości. A
    wydaje się, że w PL na razie nikt nie produkuje potrójnych monostabilnych.

    Piotrek

  • 4. Data: 2015-08-01 00:12:45
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 31.07.2015 22:34, Piotrek wrote:

> [...]
    >
    > I pewnie tą drogą pójdę bo nie potrzebuję jakichś strasznych ilości. A
    > wydaje się, że w PL na razie nikt nie produkuje potrójnych monostabilnych.

    Chyba niestety muszę potwierdzić. Kumpel zajmujący się automatyką domową
    też walczył z tym tematem, pierwsze jego próby były właśnie ze
    sprężynkami, największy problem to dobranie sprężyn do tego środkowego
    klawisza - chodziło o to żeby na każdym klawiszu był jednakowy,
    słyszalny i wyczuwalny "klik".
    Ostatecznie jednak skończyło się na typowych łącznikach do automatyki,
    czyli takich z 4 lub 8 klawiszami.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2015-08-01 01:59:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-08-01 00:12, Jakub Rakus wrote:
    > Ostatecznie jednak skończyło się na typowych łącznikach do automatyki,
    > czyli takich z 4 lub 8 klawiszami.

    Czy możesz podpowiedzieć link lub czym nakarmić google?

    Piotrek

  • 6. Data: 2015-08-01 21:03:41
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w
    :
    : Rozmawiałem z hotline technicznym Ospela i nie mają potrójnych,
    : monostabilnych.
    :

    W tem-temacie to ja jestem całkowitym "lajkonikiem" ;)
    ale tak mi chodzi po głowie, że przecież zamiast "potrójnego" - możesz
    przecież użyć trzech pojedynczych (albo 1 podwójny + pojedynczy, czy dwa
    podwójne, ale jeden z nich tylko "w połowie"). No ale może ta rada nie ma
    żadnego sensu, bo nawet nie wiem, o jakich przełącznikach piszesz...

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 7. Data: 2015-08-02 17:48:22
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 01.08.2015 01:59, Piotrek wrote:

    > Czy możesz podpowiedzieć link lub czym nakarmić google?
    >
    > Piotrek

    Pierwsze z brzegu:
    http://www.niko.eu/NIKO/Documents/PM170-40000.pdf

    Szukaj haseł w stylu "łączniki do automatyki domowej"

    Jakub Rakus

  • 8. Data: 2015-08-02 19:04:13
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-08-02 17:48, Jakub Rakus wrote:
    > Pierwsze z brzegu:
    > http://www.niko.eu/NIKO/Documents/PM170-40000.pdf

    Tych miśków to akurat namierzyłem wcześniej.

    IMHO mają jakiś dziwaczny sposób dystrybucji. W każdym razie wysłałem
    zapytanie do ich dystrybutora w DE i czekam na odpowiedź.

    > Szukaj haseł w stylu "łączniki do automatyki domowej"

    OK. Dzięki.

    Z tego co widzę to jest spora luka na rynku na wyroby ze średniej półki.
    Bo oczywiście nie jest problemem kupno modułu za 700++ plz. Albo za 20
    plz - tyle, że trzeba dorzeźbić monostabilność.

    Ale żeby znaleźć jakiś gotowy do użytku, 3-4 sekcyjny łącznik w
    okolicach stówki to raczej nie ma szansy.

    Jakby komuś coś jeszcze przyszło do głowy to się polecam.

    Piotrek