  • Data: 2017-01-23 12:53:27
    Temat: Re: SSD używany - warto?
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba podpisana jako the_foe <t...@c...pl>
    w artykule <news:o62vri$dn5$1@node2.news.atman.pl> pisze:

    > Po pół roku (b. intensywne użytkowanie, ale mam też HDD - jednak bez
    > przenoszenia tempów i pagefile) mam

    To jest jakiś desktop?

    > Suma odczytów hosta: 1351 GB
    > Suma zapisów hosta: 2125 GB
    > Suma zapisów NAND: 2594
    > Włączenia dysku: 396 razy

    Pół roku, czyli włączenie przeciętnie 2,5-3 razy dziennie.

    > Czas pracy: 232 godzin
    >
    > z tego co widzę "czas pracy" nie jest realny, to znaczy nie dotyczy
    > maszyny. W moim przypadku jest zaniżony co najmniej 5x. Chyba ze względu
    > na błyskawiczny rozruch dyski SSD czesto przechodzą w stan uśpienia.

    Zaniżenie oceniasz na 5x, ale liczba uruchomień dziennie to tylko 2,5x,
    czyli coś nie tak z rachunkami w przypadku uśpienia. Poza tym czym według
    Ciebie jest uśpienie SSD? Przy hibernacji całego systemu wyłączasz
    zasilanie, więc gdyby dysk był usypiany częściej niż system, miałbyś
    znacznie więcej włączeń - zwłaszcza w przypadku notebooka z domyślną
    konfiguracją zarządzania energią.

    Moim zdaniem czas pracy oznacza czas aktywnej pracy, czyli te chwile,
    kiedy były dokonywane operacje odczytu/zapisu z dyskiem, a nie czas od
    włączenia zasilania do uśpienia/wyłączenia (po angielsku - work time,
    a nie uptime). Jest to zatem realny czas pracy dysku, a nie systemu.
    Porównaj z telefonem komórkowym używanym tylko do rozmów (nie smartfonem) -
    tam czas pracy byłby łącznym czasem rozmów, a nie czasem rozładowywania
    akumulatora.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)