  • 81. Data: 2012-08-23 00:05:07
    Temat: Re: Sciezka dla rowerow ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2012 10:48:37 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F,
    > Nie oznacza. Ale, żeby się doktoryzować i SQLa nie zobaczyć - nie
    > wierzę.

    Odwrotnie. zeby zostac inzynierem informatykiem-bazodanowcem i SQL nie
    zobaczyc, to znak ze uczelnia dziwna.

    Ale doktorat to juz jest specjalistyczny, i moze SQL omijac z daleka.

    J.

  • 82. Data: 2012-08-23 02:12:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, August 23, 2012, 12:05:07 AM, you wrote:

    > Odwrotnie. zeby zostac inzynierem informatykiem-bazodanowcem i SQL nie
    > zobaczyc, to znak ze uczelnia dziwna.
    > Ale doktorat to juz jest specjalistyczny, i moze SQL omijac z daleka.

    Ale jak pisząc jakąkolwiek pracę o bazach danych mozna nie wiedzieć o
    SQL? Przecież nawet w archaicznym, DOSowym FoxPro były zapytania SQL.
    Ba! Nawet obsługa transakcji przy podpięciu się do właściwego
    silnika...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 83. Data: 2012-08-23 08:40:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2012 02:12:54 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> [...]
    > SQL? Przecież nawet w archaicznym, DOSowym FoxPro były zapytania SQL.
    > Ba! Nawet obsługa transakcji przy podpięciu się do właściwego

    Doktorat piszesz a nie podrecznik do archaicznego FoxPro !
    Nowoczesnie ma byc, ale ma tez byc teza wlasna, a nie nalezy sie skupiac na
    opisywaniu jakiegokolwiek gotowego systemu, chocby to byla wersja 2013
    beta.

    O np
    http://www.isi.wat.edu.pl/doktoraty.html
    "Modelowanie i optymalizacja rozmieszczenia elementów rozproszonej
    obiektowej bazy danych"

    Nie wiem o co chodzi, ale mozna by przy tym nawiazac do SQL, a byc moze SQL
    sie do tego nie nadaje, a byc moze daloby sie kompletnie nic o SQL nie
    napisac :-)

    A parafrazujac pare innych tytulow, mozna by miec prace
    Algorytm wspomagający podejmowanie decyzji wraz z koncepcją zastosowania
    bazy wiedzy i adekwatnych obliczeń kwantowych

    Metoda wyszukiwania skojarzeń pośrednich w modelach semantycznych
    wykorzystująca techniki grafowe i wnioskowania

    Ocena wydajności systemów wielowarstwowych baz danych z wykorzystaniem
    sieci kolejkowych typu BCMP

    Metoda komputerowej transformacji bazy danych terenowych
    dla potrzeb modelowania operacji i walki.

    J.

  • 84. Data: 2012-08-23 20:07:22
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-23, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:
> [...]
    > SQL? Przecież nawet w archaicznym, DOSowym FoxPro były zapytania SQL.
    > Ba! Nawet obsługa transakcji przy podpięciu się do właściwego

    To proste. Można się zajmować bazami danych i w ogóle nie pisać zapytań.
    Używacie SQLa jest mało naukowe (ale za to bardzo inżynierskie).

    W zasadzie to wypada mieć nadzieję, że za znajomość SQL się doktoratów
    nie przyznaje. I że się nim czasu tych doktorantów nie marnuje.

    pozdrawiam,
    PK

  • 85. Data: 2012-08-24 13:04:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 22 Aug 2012 19:28:21 GMT, PK napisał(a):

    > Na szczęście nauka nie jest związana z wiarą tylko z faktami :).

    Na nieszczęście taka 'nauka' nie znajduje zatrudnienia.

    --
    ___________ (R)

  • 86. Data: 2012-08-24 13:05:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 23 Aug 2012 18:07:22 GMT, PK napisał(a):

    > To proste. Można się zajmować bazami danych i w ogóle nie pisać zapytań.
    > Używacie SQLa jest mało naukowe (ale za to bardzo inżynierskie).

    I dlatego takie 'wyższe wykształcenie' może spokojnie wykładać chemię w
    biedronce.

    --
    ___________ (R)

  • 87. Data: 2012-08-24 13:07:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2012 14:41:41 +0200, Michoo napisał(a):

    > Czyli algorytmy. SQL do tego niepotrzebny, chociaż dziwne, że go nie
    > znał. Ale nie takich agentów poznałem.

    Ciekawe jak taki delikwent wydobędzie z bazy relacyjnej dane potrzebne do
    optymalizacji ;)

    > Jak technik po technikum nie jest w stanie zrozumieć, że pojedynczy
    > przypadek nijak ma się do trendów, do ogółu? Gównianego technika też da
    > się znaleźć i to niejednego. Istotny jest stosunek dobrych do złych.

    To nie jest pojedynczy przypadek. Wiesz, ja w branży IT od 17 lat pracuje
    :D

    > P.S.
    > są różne definicje "prostego selecta"
    Złozyc diw tabele i pogrupować wyniki...

    > P.P.S.
    > Jak asystent na wydziale inf. zarabia ~2500 brutto to pójdzie tam albo
    > wybitny pasjonat, albo ... Potem kadra jest taka a nie inna.
    A to już wiem. Tyle, że to nie zmienia faktu, że obecny mgr oznacza '80%
    szansy, że potrafi pisać i czytać po Polsku.

    --
    ___________ (R)

  • 88. Data: 2012-08-24 13:10:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 22 Aug 2012 19:34:37 GMT, PK napisał(a):

    > Przy takim temacie to zdecydowanie z SQLem konktaktu dużo nie miał :).

    Jego problem.

    > Pewnie inżynierów informatyków mniej lub bardziej biegłych w SQL jest na
    > pęczki. Trafiłeś na jednego ambitniejszego i jeszcze go za to
    > krytykujesz :P.

    Nie jest. Wybacz, mam 17 lat praktyki w IT, przy czym tak ponad 10
    uczestniczyłem w procesie rekrutacji i w filtrowaniu kandydatów.
    Na pęczki jest głąbów. Znalezienie kogoś kto potrafi cos zrobić jest bardzo
    trudne.

    > Ale spoko - nie zatrudni go nikt do pisania prostych selectów, ale
    > w Oracle'u takich przyjmują, więc może biegli w SQL "prawdziwi"
    > inżynierowie będą kiedyś pracowali na jego bazie :P.

    Też nie. Taki patafian nawet nie potrafi wydobyć danych jakie są mu
    potrzebne do analizy. To, że przepisał dużo regułek już wymyślonych nie
    oznacza, że potrafi sam coś stworzyć.

    --
    ___________ (R)

  • 89. Data: 2012-08-25 22:33:06
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 24.08.2012 13:07, Adam Płaszczyca wrote:

    > Ciekawe jak taki delikwent wydobędzie z bazy relacyjnej dane potrzebne do
    > optymalizacji ;)
    On zaprojektuje algorytm, którego opis dostanie student, czy w ramach
    pracy inżynierskiej/magisterskiej, czy też zatrudniony jako "techniczny"
    bądź z grantu(ja tak pracowałem chyba na 2 roku). Student zaimplementuje
    i przetestuje po czym na spotkaniach omówione zostaną wyniki i
    ewentualne niezbędne poprawki.

    > To nie jest pojedynczy przypadek. Wiesz, ja w branży IT od 17 lat pracuje
    Sam pomagałem takim agentom ukończyć studia gdy byłem w liceum ;)

    > Złozyc diw tabele i pogrupować wyniki...
    No to już nie taki prosty. Połączenia (zwłaszcza natural) są w SQLu
    wyjątkowo anty-intuicyjne. (czemu join łączy po takiej samej nazwie a
    nie po references?)

    > A to już wiem. Tyle, że to nie zmienia faktu, że obecny mgr oznacza '80%
    > szansy, że potrafi pisać i czytać po Polsku.
    Jak typowy magister to nie wiem, ale znam takiego co jest całkiem
    kumatym kolesiem i pracuje w serwisie na A. Z mgr inż. dzisiaj ważyłem
    piwo a wcześniej zmajstrowaliśmy chłodziarkę mającą utrzymać stałą
    temperaturę w czasie fermentacji (z bezprzewodowym zbieraniem danych).
    Inny mgr inż. oglądał warzenie piwa i w międzyczasie przerabiał stary
    DVD na obudowę komputerową. Znam też mgr inż. który zrobił w ramach
    hobby sterownik do przydomowej elektrowni wiatrowej. No i jeszcze znam 2
    mgr inż. co to mają podpisane kontrakty z MS - jeden jedzie do Irlandii
    a drugi do USA. I pewnie kilku jeszcze bym sobie przypomniał, ale
    semestr kończy się dopiero we wrześniu i nie wszyscy się już obronili ;)

    Z językiem polskim za to miewam problemy, zresztą 'tylko' 74% miałem na
    maturze pisemnej.

    Michoo