  • Data: 2015-07-05 09:30:11
    Temat: Re: Ścieżki rowerowe w centrach miast to bzdura
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-07-05 00:53, mk4 wrote:

    > Po to, ze zawsze moga prouszac sie sprawniej.

    Dokąd? Za chwile jest skrzyżowanie gdzie wolno jechać tylko na wprost,
    zaraz dalej jeden pas. Jak dobudowanie 3 pasa miałoby poprawić
    przepustowość? Bo skoro ograniczeniem jest 1 pas dalej, to dobudowanie 3
    pasa w żaden sposób przepustowości nie zwiększy, jedynie obniży prędkość
    (i tak niską)

    > Moze mozna podniesc czasem
    > dopuszcalna predkosc?

    A na Chucka? Patrz wyżej.

    > Poza tym na pewno by sie sprawniej poruszaly przez te 3 godziny. Pewnie
    > tez bylby korek ale jednak mniejszy. Zauwaz jak to dziala. Zeby bylo
    > jaskrawie - jest wlotowka do miasta i jest duzy ruch. Duzy ale sie
    > jedzie calkiem sensownie. Cos sie stanie i z 3 pasow zrobi sie jeden i
    > co mamy? Koras gigant.

    No i widzisz właśnie coś się stało dalej - jest jeden pas i to na stałe.
    I jest korek niezależnie ile pasów będziesz miał wcześniej.

    > Jednak te pasy cos daja jesli sa.

    Tak - więcej samochodów mieści się w korku na metr bieżący jezdni:P

    > Zdaje sibie z tego sprawe. Niemniej jest jakies optimim, powyzej ktorego
    > nie ma co ladowac srodkow bo juz to niewiele da. Kwestia jest taka czy
    > zabierajac przestrzen pod rozne "wymysly" typu drogi dla rowerow
    > (ktorych obciazenie jest jake jest) nie zaczynamy zbytnio odbiegac od
    > tego optimum - w sensie, ze znaczaco pogarszamy stan jaki mamy z
    > zakresie ruchu pojazdow.

    No więc tu z pewnością dodatkowy pas jest przekrczeniem tego oprimum, bo
    nic już nie da.

    > Sa miejsca gdzie to nie sprawia problemow a sa takie ze sprawia. W
    > okolicy mam takie miejsca, gdzie wyznaczono na drodze te pasy dla
    > rowerow - poszlo hektolitry farby zanieczyszczono srodowisko itd. -
    > problem jest tylko taki, ze spotkac tam rower - to trzeba miec szczescie.

    Krótko pisząc - pieprzysz. Jest uczęszczana. Chyba padasz ofiarą
    rozumowania p którym pisałem na początku - nie widzisz korków na
    buspasach i ścieżkach, to uznajesz że są one nieoptymalnie wykorzystywane;)

    Shrek.