eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetSerwer dla MS-SQL (crosspost) › Re: Serwer dla MS-SQL (crosspost)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.os.ms-windows.winnt,pl.comp.pecet
    Subject: Re: Serwer dla MS-SQL (crosspost)
    Date: Tue, 22 Apr 2014 21:13:44 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 52
    Message-ID: <lj6f19$vs$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <lir1o7$rq5$2@usenet.news.interia.pl>
    <53511928$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    <lir8no$anp$1@usenet.news.interia.pl>
    <53516316$0$2233$65785112@news.neostrada.pl>
    <litnm7$l45$1@usenet.news.interia.pl>
    <53527a63$0$2241$65785112@news.neostrada.pl>
    <liua3i$s0u$1@usenet.news.interia.pl>
    <5352c885$0$2366$65785112@news.neostrada.pl>
    <liula7$jvg$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1398194025 1020 83.15.205.22 (22 Apr 2014 19:13:45
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Apr 2014 19:13:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.4.0
    In-Reply-To: <liula7$jvg$1@usenet.news.interia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.os.ms-windows.winnt:252632
    pl.comp.pecet:1235292
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-04-19 22:11, Adam pisze:
    > W dniu 2014-04-19 21:03, wloochacz pisze:
    >> W dniu 2014-04-19 19:00, Adam pisze:
    >>(...)
    >> W dobrze zaprojektowanej i wdrożonej aplikacji (i bazie danych
    >> oczywiście) nie ma prawa zdarzyć się coś takiego jak "popsuta baza".
    >> Nie wiem, może za mało widziałem, ale... Zajmuję się MSSQLem od wersji
    >> 2000 na poważnie i nigdy nie miałem przypadku popsutej bazy danych, na
    >> poziomie serwera.
    >> Braki w danych, osercone dokumenty, zagubione transkacje - pewnie, że
    >> było. Ale to był efekt źle zaprojektowanej apliakcji. Tylko i wyłącznie.
    >
    > Nie wiem, czy dobrze się wyraziłem.
    >
    > Przykład:
    > Klient się "walnął" i z jakichś powodów trzeba fakturę wycować "do
    > bufora" ("Bufor" oznacza, że dokument jest zapisany, ale nie
    > zatwierdzony "na stałe", można go dowolnie zmieniać lub usunąć).
    >
    > Przy wycofaniu do bufora trzeba pamiętać, aby wycofać dokumenty
    > magazynowe (czyli WZ), wycofać płatności (czyli KP), wrócić ewentualne
    > rezerwacje i jeszcze wiele innych rzeczy.
    > Wydaje mi się, że gdyby nie było triggerów, to serwisant mógłby
    > przykładowo wycofać WZ, przywrócić rezerwacje, ale zapomniałby o
    > wycofaniu płatności.
    >
    > Tym zajmują się triggery.
    >
    > Czy dobrze myślę?
    >
    > (...)
    >

    Przypomniało mi się jeszcze jedno ważne zadanie dla triggerów: dodatkowe
    warunki.

    W systemie CDN-Optima nie ma możliwości zdefiniowania "wymagalności" pól.
    Przykładowo, formatka kontrahenta. Chcemy wymusić wprowadzenie wartości
    do pola "telefon" - najprościej zrobić trigger, który będzie darł pysk,
    jeśli chcemy zapisać kartę kontrahenta z pustym polem "telefon".
    Oczywiście to dość prosty, wręcz trywialny przykład.
    Nie bardzo wiem, jak inaczej można by to zrobić.

    Zaleta: triggery "przeżywają" konwersję bazy danych do nowszej wersji, a
    Optima jest aktualizowana kilkukrotnie w ciągu roku.



    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: