  • 21. Data: 2012-09-30 21:05:47
    Temat: Re: Sezon na przeciwmgielne...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello R2r,

    Sunday, September 30, 2012, 8:51:56 PM, you wrote:

    > Przynajmniej z grubsza. ;-)

    Nie - wszystkie normalnie. Ustawienie świateł mijania - obowiązkowo.

    > A... przeciwmgielne też? :-)

    W Lanosie nie ma regulacji przeciwmgielnych. Jak jeździłem służbowym
    Poldkiem, to przeciwmgielne też sprawdzali.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2012-09-30 21:29:15
    Od: R2r <b...@a...pl>

    > W Lanosie nie ma regulacji przeciwmgielnych.
    Jesteś pewien? Bo mnie się kiedyś wydawało, że w Meganie i Lagunie też
    są nieregulowane. Zresztą mechanikom również tak się wydawało. A
    tymczasem regulacja jak najbardziej jest, a na przeglądzie nikt jak
    dotąd nie sprawdzał ich ustawienia.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 23. Data: 2012-09-30 21:34:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello R2r,

    Sunday, September 30, 2012, 9:29:15 PM, you wrote:

    > Jesteś pewien?

    Prawie... Przez 13 lat nie znalazłem żadnego regulatora.

    > Bo mnie się kiedyś wydawało, że w Meganie i Lagunie też
    > są nieregulowane.

    W Megane II do regulacji świateł mijania czy wymiany żarówki trzeba
    pół samochodu rozbierać. To nie jest dobre porównani z Lanosem, który
    jest z trochę starszej epoki...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2012-09-30 21:34:55
    Od: R2r <b...@a...pl>

    > W Lanosie nie ma regulacji przeciwmgielnych.

    http://motoakces.pl/lampa-przednia-przeciwmgielna-pr
    zeciwmglowa-167x79x140-do-daewoo-lanos-wesem-lanos-2
    1984-lewa.html

    Budowa:
    [...]
    - ślimakowy element regulacyjny

    To teraz Ty znajdź kąt pochylenia wiązki, bo to w warsztatach
    samochodowych graniczy z wiedzą tajemną. :-)
    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 25. Data: 2012-09-30 21:38:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello R2r,

    Sunday, September 30, 2012, 9:34:55 PM, you wrote:

    > http://motoakces.pl/lampa-przednia-przeciwmgielna-pr
    zeciwmglowa-167x79x140-do-daewoo-lanos-wesem-lanos-2
> [...]

    Niespodzianka...

    > To teraz Ty znajdź kąt pochylenia wiązki, bo to w warsztatach
    > samochodowych graniczy z wiedzą tajemną. :-)

    Zapewne jest w instrukcji a nawet nie bardzo mam pojęcie, gdzie ją
    mogłem wcisnąć :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2012-09-30 21:51:45
    Od: R2r <b...@a...pl>

    zeciwmglowa-167x79x140-do-daewoo-lanos-wesem-lanos-2
    1984-lewa.html

    > Niespodzianka...

    A widzisz... :-)

    > Zapewne jest w instrukcji a nawet nie bardzo mam pojęcie, gdzie ją
    > mogłem wcisnąć :(

    Obawiam się, że może nie być. W Renault nie było nie tylko w instrukcji
    obsługi (tam w sprawie przeciwmgielnych jest tylko odesłanie do ASO) ale
    również... w serwisówkach. :-)
    Kiedyś dokopałem się w końcu do informacji, że w przypadku świateł
    montowanych na wysokości ok. 35 cm nad ziemią jak w Lagunie (i Lanosie
    pewnie podobnie) pochylenie powinno być 2%.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 27. Data: 2012-09-30 22:05:41
    Od: R2r <b...@a...pl>

    > Hello R2r,
    >

    > W Megane II do regulacji świateł mijania czy wymiany żarówki trzeba
    > pół samochodu rozbierać. To nie jest dobre porównani z Lanosem, który
    > jest z trochę starszej epoki...

    Akurat Megane to miałem I ph. II z 2000 r. więc nie tak odległe od
    Lanosa. Dostęp do wszystkich świateł był właściwie bajecznie prosty (no,
    do przeciwmgielnych trzeba było jednak zajrzeć pod zderzak). W Lagunie
    II i nowszych do regulacji przeciwmgielnych trzeba niestety dodatkowo
    zdjąć osłonę pod zderzakiem (w Meganie pewnie też).
    Natomiast co do regulacji świateł mijania w to... chyba nie masz racji.
    W Lagunach są dziurki, w które wkładasz narzędzie i już. Nie kojarzę
    samochodu, który by tego nie miał. Co innego wymiana żarówek. No cóż, od
    dawna uważam, że inżynier konstruktor powinien mieć obowiązek
    kilkukrotnego wykonania m.in. wymiany żarówek w nocy w skonstruowanym
    przez siebie samochodzie.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 28. Data: 2012-09-30 22:14:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello R2r,

    Sunday, September 30, 2012, 10:05:41 PM, you wrote:

> [...]
    > Natomiast co do regulacji świateł mijania w to... chyba nie masz racji.
    > W Lagunach są dziurki, w które wkładasz narzędzie i już.

    Gorzej jak dziurek jest kilka, nie są oznaczone i nie wiadomo, jakiego
    narzędzia trzeba użyć. Miałem kiedyś MeganeII z wypożyczalni -
    świeciła jednym reflektorem w niebo. Najpierw był kłopot z otwarciem
    maski a potem zaskoczenie, że pod maską wszystko zabudowane na płasko.
    Owszem, dziurki były ale nieoznaczone i bez podanego narzędzia.
    Wiem, że zmarnowałem godzinę próbując dojść do tego, jak się dobrać do
    reflektora a potem próbując choć wyregulować cokolwiek.

    Ano właśnie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2012-09-30 22:57:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:1...@p...pl.in
    valid...

    > Prawie... Przez 13 lat nie znalazłem żadnego regulatora.

    > W Megane II do regulacji świateł mijania czy wymiany żarówki trzeba
    > pół samochodu rozbierać.

    Bzdura.
    Za to trzeba mieć instrukcję obsługi i zręczność akrobaty, bo wymienia się
    od strony nadkola.
    Ale nic rozbierać nie trzeba.

  • 30. Data: 2012-10-01 20:13:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 30 Sep 2012 20:35:27 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > dlaczego teraz już nigdy przy przeglądzie technicznym nie sprawdza sie
    > ustawienia świateł?

    Bo to czas zajmuje i mnie pieczątek sie pacnie.

    --