  • 1. Data: 2017-04-11 09:16:29
    Temat: Silniki synchroniczne sterowanie i problemy.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Cześć,

    Możecie polecić jakieś publikacje dotyczące silników synchronicznych
    średniej mocy (kilkadziesiąt kW), ich sterowania oraz problemów z tym
    związanych?
    Omówienie samych silników jak i konstrukcji falowników, modelów
    sterowania i co tam jeszcze potrzebne do zrozumienia problemów
    związanych z kręceniem takimi silniczkami....
    Najlepiej książki po polsku lub angielsku.

    --
    AWa.

  • 2. Data: 2017-04-11 10:51:13
    Temat: Re: Silniki synchroniczne sterowanie i problemy.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej W. napisał:

    > Możecie polecić jakieś publikacje dotyczące silników synchronicznych
    > średniej mocy (kilkadziesiąt kW), ich sterowania oraz problemów z tym
    > związanych?

    Faktycznie, silnik synchroniczny to dla elektronika chleb powszedni.
    A klikadziesiąt kW to "średnia moc" (ale już trzeba uważać, bo się
    mogą elementy SMD odklejać).

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2017-04-11 12:33:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan Andrzej W. napisał:

    >Faktycznie, silnik synchroniczny to dla elektronika chleb powszedni.

    Czasy sie zmienily :-)

    >A klikadziesiąt kW to "średnia moc" (ale już trzeba uważać, bo się
    >mogą elementy SMD odklejać).

    Juz nie pamietam, ale byla na to jakas oficjalna klasyfikacja.

    Bodajze mikromotory to byly do 100W :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-04-11 13:03:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Juz nie pamietam, ale byla na to jakas oficjalna klasyfikacja.
    >
    > Bodajze mikromotory to byly do 100W :-)

    Pod koniec komuny w urzędzie skarbowym wypełniało się deklarację,
    w której trzeba było podać ile silników o mocy poniżej 1 kW znajduje
    się w maszynach używanych do produkcji. Gdy ktoś produkował programy
    używając do tego peceta, to sobie liczył: dwie stacje dyskietek po
    dwa silniki, to już cztery; to samo z twardymi dyskami, więc mamy
    juz osiem; potem jeszcze ten w zasilaczu, a czasem na procesorze.
    No to wpisywało się dziewięć albo dziesięć.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2017-04-11 16:20:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >juz osiem; potem jeszcze ten w zasilaczu, a czasem na procesorze.
    >No to wpisywało się dziewięć albo dziesięć.

    Podejrzewam ze wiele sie nie zmienilo, i urzad celny nadal procesory,
    pamieci czy dyski twarde kaze rozliczac w kg albo i w tonach :-)

    J.

  • 6. Data: 2017-04-11 16:44:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Podejrzewam ze wiele sie nie zmienilo, i urzad celny nadal procesory,
    > pamieci czy dyski twarde kaze rozliczac w kg albo i w tonach :-)

    Celnicy jednak według wartości towaru. A to był urząd sakrbowy --
    informacja o tym, że ktoś ma dziesięć silników mogła skłaniać ku
    myśli, by jaki domiar dołożyć.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2017-04-11 21:20:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-04-11 o 09:16, Andrzej W. pisze:
> [...]
    > związanych z kręceniem takimi silniczkami....
    > Najlepiej książki po polsku lub angielsku.

    Ale po co chcesz to studiować? chcesz silnik budować czy falownik?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2017-04-11 22:41:09
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2017-04-11 o 21:20, Janusz pisze:
    > W dniu 2017-04-11 o 09:16, Andrzej W. pisze:
    >>
    > Ale po co chcesz to studiować? chcesz silnik budować czy falownik?

    Bardziej interesuje mnie konstrukcja falowników, ale uważam, że trzeba
    mieć pojęcie o tym co ma być sterowane by tym sterować.

    --
    AWa.

  • 9. Data: 2017-04-11 23:27:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-04-11 o 22:41, Andrzej W. pisze:

    > Bardziej interesuje mnie konstrukcja falowników, ale uważam, że trzeba
    > mieć pojęcie o tym co ma być sterowane by tym sterować.

    Nic się nie dowiesz, to są tajemnice firm, poza tym falowniki mają tyle
    parametrów że to już dobra książka jest i jest co opanować.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 10. Data: 2017-04-12 21:26:37
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > związanych z kręceniem takimi silniczkami....
    > Najlepiej książki po polsku lub angielsku.

    Zasada jest prosta.
    U/f=constans.
    Reszta to rzemiosło.