  • 31. Data: 2016-01-22 19:07:28
    Temat: Re: Skaner do negatywów 6x9 i mniejszych
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Tak zupełnie nie jest jak myślisz, to nie jest osoba zielona. Kolega zajmuje
    > sie na poważnie fotografią od 55 lat a ostatni skaner na SCSI, ma z przed 10
    > lat i chciałby kupić coś nowszego. Znalazł w internecie pelno róznych
    > skanerów ale przecież nie jest w stanie każdego próbować.

    http://www.amazon.com/Nikon-Super-CoolScan-9000-Scan
    ner/dp/B0001DYUDE

    > Dlatego poprosił mnie o zapytanie na grupie dyskusyjnej.
    > A z grupami dyskusyjnymi (na bazie serwerów news) to też nie jest tak
    > prosto.
    > Większość znanych mi ludzi nie wie wogóle co to takiego a szczególnie
    > młodzież.
    > Ja używałem ten sposób komunikacji przez ostatnie 20 lat więc kolega
    > postanowił skorzystać z mojej pomocy.

    grupy dyskusyjne to przezytek. ludzie sie zorientowalil , ze nic pewnego dowiedziec
    sie nie mozna.
    jesli w tym temacie czytasz takie wypowiedzi jak niejakiej animki , to sie
    zastanawiasz czy grupy w ogole Maja jeszcze jakikolwiek sens.

    skanery plaskie jak epson 800 itp b. dobrze obsluguja film zwojowy 6 cm , dla malego
    obrazka jest gorzej , tzn nie ma sensu skanowanie z duza rozdzielczoscia i trzeba
    ograniczac wielkosc skanu.
    dla celow siecie w zupelnosci wystarcza , gdzies tak do rozmiaru max < 1500- 2000 px
    po dluzszym boku.

  • 32. Data: 2016-01-23 02:42:05
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, January 22, 2016 at 3:53:09 PM UTC-5, Animka wrote:

> [...]
    html

    > Nie bawiłam się nimi to skąd mam wiedzieć ? :-)

    Czy po tym, co teraz napisalas, jestes w stanie,
    zdac sobie sprawe z tego,ze kolejny raz,
    wyrazasz swoje zdanie w sprawie,
    o ktorej nie masz najmniejszego pojecia?

    Slon

  • 33. Data: 2016-01-23 03:57:27
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-01-23 o 02:42, Slon pisze:

> [...]
    > zdac sobie sprawe z tego,ze kolejny raz,
    > wyrazasz swoje zdanie w sprawie,
    > o ktorej nie masz najmniejszego pojecia?

    Był sobie taki Słoń, który dźgnął nożem kochanka swojej żony-na jakiejś
    uroczystości.

    --
    animka

  • 34. Data: 2016-01-23 11:26:37
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Slon" <z...@g...com> napisał

    > Nie bawiłam się nimi to skąd mam wiedzieć ? :-)

    Czy po tym, co teraz napisalas, jestes w stanie,
    zdac sobie sprawe z tego,ze kolejny raz,
    wyrazasz swoje zdanie w sprawie,
    o ktorej nie masz najmniejszego pojecia?

    Czy Ty nie zuwazyłeś że jest to zwykły "Troll" a zwyczaj zabrania wdawania
    sie w wymianę zdań z takimi osobnikami.
    Znam jeszcze kilka takich Trolli (podają się zazwyczaj za kobiety), które od
    kiku lat występują na wszystkich znanych mi grupach. Zazwyczaj nie zadają
    pytań a jedynie odpisują coś nie na temat, wekslując cały wątek na inne
    tory. Ja znam ich ksywki i nawet nie otwieram już ich wypowiedzi, ale wiele
    osób nie zdając sobie sprawy brnie w ślepą wymianę postów nie związanych z
    wątkiem.

    --
    Tomasz

  • 35. Data: 2016-01-23 18:09:21
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-01-23 o 11:26, Tomasz pisze:

> [...]
    > otwieram już ich wypowiedzi, ale wiele osób nie zdając sobie sprawy
    > brnie w ślepą wymianę postów nie związanych z wątkiem.

    Idź zoperuj wreszcie tego swojego garba, bo niedługo już całkiem nie
    będziesz mógł z domu wychodzić. Pozatym, że jesteś pedziem sam się
    wydajesz w swojej "wypowiedzi". Gadaj sobie dalej sam ze soba
    nieszczęśliwy ludku.

    --
    animka

  • 36. Data: 2016-01-24 08:43:22
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Saturday, January 23, 2016 at 5:26:45 AM UTC-5, Tomasz wrote:
> [...]
    > osób nie zdając sobie sprawy brnie w ślepą wymianę postów nie związanych z

    Calkiem dobrze wpisales sie w swoja wlasna teorie o trollach.
    Jesli uwazasz inaczej, to zacytuj, co w tej wypowiedzi napisales na temat watku.

    Slon

  • 37. Data: 2016-01-24 23:46:09
    Od: Mandinka <x...@x...xx>

    On 16-01-21 23:38, Paweł Pawłowicz wrote:

    > To życzę powodzenia :-)

    Ja też. Tym bardziej, że jeżeli chodzi jakość SKANÓW - ciągle rządzą
    bębny (są jeszcze działające i skanujące usługowo) i tak już zostanie do
    końca świata, bo mam wrażenie, że od jakiegoś czasu nikomu się już nie
    opłaca rozwijać technologii i możliwości płaskich skanerów.
    A skanowanie na bębnie nie jest takie proste, trwa dość długo, za to
    jakość urywa głowę - pod warunkiem, że znajdzie się kumaty skanerzysta,
    bo skaner sam z siebie nie skanuje. Wada: trzeba - o dziwo - zapłacić...

    Ale autor wątku chce skanować klatki 6x9. Jak w Carrefurze zobaczą takie
    klatki to każą mu kupić skaner.

  • 38. Data: 2016-01-25 00:06:20
    Od: Mandinka <x...@x...xx>

    On 16-01-22 19:07, XX YY wrote:

> [...]
    > jesli w tym temacie czytasz takie wypowiedzi jak niejakiej animki, to sie
    zastanawiasz czy grupy w ogole Maja jeszcze jakikolwiek sens.

    Przeżytek, ale IMHO nie mają konkurencji. Spróbuj się dowiedzieć czegoś
    o skanowaniu (ale takim ciut lepszym, niż zabawa z przeterminowanym o 15
    lat czarno-białym Fotonem) na jakiejś fejsbukowej (polskiej, bo co jest
    na zachodnich nie wiem) grupie fotograficznej (mimo, że jest sporo grup
    o fotografii analogowej). Nic się nie dowiesz. Za to na yahoo jest na
    przykład grupa dyskusyjna dotycząca tylko i wyłącznie skanerów
    bębnowych. I codziennie jest na niej więcej postów, niż na naszych
    grupach foto razem wziętych...
    Inna sprawa, że dla chcącego nic trudnego. Na Allegro są oferty skanerów
    bębnowych (a przynajmniej pojawiają się dość regularnie) i usługi
    skanowania na takich skanerach. Można sobie pogadać, potestować skany z
    takich skanerów u źródła, u ludzi, którzy potrafią to robić. To jest
    grupa o fotografii cyfrowej - wątpię, czy są tu ludzie, którzy skanują w
    ogóle jakieś zdjęcia ze średniego formatu ;)

  • 39. Data: 2016-01-25 13:00:53
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Mandinka" <x...@x...xx> napisał

    To jest grupa o fotografii cyfrowej - wątpię, czy są tu ludzie, którzy
    skanują w
    > ogóle jakieś zdjęcia ze średniego formatu ;)

    Czasami zdarzają się takie Dinozaury.
    Ja na przykład przez pierwsze 10 lat fotografowałem jedynie na srednim
    formacie, 6x9 i 6x6.
    Z tego czasu zgromadziło mi się kilkaset takich klatek.
    W chwili obecnej, od 13 lat fotografuję tylko w technice cyfrowej.
    Obecnie nie miałbym już żadnej szansy pokazania komukolwiek moich starych
    zdjęć gdybym nie zeskanował swoich negatywów.
    Ja nie mam tak wygórowanych wymagań jakościowych jak mój kolega więc
    wszystkie swoje negatywy fotografowałem przy pomocy lustrzanki cyfrowej i
    samorobnego podświetlacza.
    Jakość takich skanów jest dla mnie zadowalająca a szybkość jest
    nieporównywalna z żadnym skanerem.
    Poniże podaję link do kilku takich zdjęć wykonanych poprzez fotografowanie
    lustrzanką negatywów 6x9 i 6x6. Oczywiście sam widzę trochę wad szczególnie
    wynikających z niedoskonałości mojego podświetlacza.

    https://www.dropbox.com/sh/sbth5y8uhispbzq/AABcs6WEc
    shofiqa8PezxHpTa?dl=0

    --
    Tomasz

  • 40. Data: 2016-01-26 00:02:51
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu niedziela, 24 stycznia 2016 23:46:12 UTC+1 użytkownik Mandinka napisał:

    > Ale autor wątku chce skanować klatki 6x9. Jak w Carrefurze zobaczą takie
    > klatki to każą mu kupić skaner.

    Zależy w którym Kodaku.
    Pozdrawiam Marcin