  • 41. Data: 2016-01-26 20:02:41
    Temat: Re: Skaner do negatywów 6x9 i mniejszych
    Od: Mandinka <x...@x...xx>

    On 16-01-26 00:02, Starzec z Gór wrote:

    > Zależy w którym Kodaku.

    W którym skanują 6x9 do formatu - powiedzmy - 60x80 cm /300 DPI? Serio
    pytam. Mam parę takich slajdów i negatywów c-b na szybko

  • 42. Data: 2016-01-27 14:59:44
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu wtorek, 26 stycznia 2016 20:02:45 UTC+1 użytkownik Mandinka napisał:

    > W którym skanują 6x9 do formatu - powiedzmy - 60x80 cm /300 DPI? Serio
    > pytam. Mam parę takich slajdów i negatywów c-b na szybko

    Nie wiem czy z taką rozdziałką, ale skaner do średniego Kraków, Starowiślna 21. Tel i
    @ masz na www.fotokoda.pl.
    Pozdrawiam Marcin

  • 43. Data: 2016-01-27 18:07:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 27. Januar 2016 14:59:47 UTC+1 schrieb Starzec z Gór:

    > Nie wiem czy z taką rozdziałką, ale skaner do średniego Kraków, Starowiślna 21. Tel
    i @ masz na www.fotokoda.pl.
    > Pozdrawiam Marcin

    przede wszystkim skan nie ma zadnych wymiarow , ani w cm , ani rozdzieczosci
    wzglednej DPI - NIE MA.

    DPI ma urzadzenie fizyczne - to cecha urzadzenie wejscia /wyjscia .

    skan o jakim piszesz powinen miec rozmiar 60*300/2,5*800*300/2,5 =7200px*9600 px

    dla blny 9 cmm potrzebujesz DPI skanera 9600/3,6=2666 DPI

    dostaniesz obraz 9600 px po dluzszym boku.

    I teraz trzeba zapytac z jaka rozdzieczoscia zostal odwzorowany przedmiot na blonie -
    powiedzmy 40 pl/mm
    po dluzszym boku bedzi obraz skladal sie z 40*2*90= 6700 px
    aby skanowac bez utraty szczegolu rozdzielczosc skanowania winna byc zgodnie z teria
    nynquista 2 * wieksza - ale mniejsza juz o to.

    SKAN NIE MA ZADNYCH WYMIAROW GEOMETRYCZNYCH , ani NIE MA DPI.

  • 44. Data: 2016-01-27 19:31:37
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu środa, 27 stycznia 2016 18:07:12 UTC+1 użytkownik XX YY napisał:

    > SKAN NIE MA ZADNYCH WYMIAROW GEOMETRYCZNYCH

    Trochę nieprecyzyjnie "wymiarem" jest tu ilość pikseli na bok przy założeniu że
    skanujemy w prostokącie,

    ani NIE MA DPI.

    Oczywiście.
    Pozdrawiam Marcin

  • 45. Data: 2016-01-27 22:53:56
    Od: Mandinka <x...@x...xx>

    On 16-01-27 19:31, Starzec z Gór wrote:

    > Trochę nieprecyzyjnie "wymiarem" jest tu ilość pikseli na bok przy założeniu że
    skanujemy w prostokącie,

    > ani NIE MA DPI.

    A czym to jest skanowane? Ten Kodak na swojej stronie nie chwali się,
    czym skanuje średni format. Bałbym się tam coś zanieść szczerze mówiąc.
    No i określenie: w rozdzielczości standardowej i w rozdzielczości ultra
    - nic mi nie mówi. Są dwie do wyboru? Potrafię sobie policzyć z jaką
    rozdzielczością powinna być zeskanowana klatka 6x9 cm, żeby można ją np.
    wydrukować na jakimś Epsonie, (który wymaga plików o określonej
    rozdzielczości - w tym wypadku nie mniej, niż 300 DPI) w rozmiarze
    100x70 cm. Mam zgadywać? :)

  • 46. Data: 2016-01-28 08:42:53
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > wydrukować na jakimś Epsonie, (który wymaga plików o określonej
    > rozdzielczości - w tym wypadku nie mniej, niż 300 DPI) w rozmiarze

    Próbowałeś do nich zadzwonić albo napisać?

  • 47. Data: 2016-01-28 13:00:35
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu środa, 27 stycznia 2016 22:53:59 UTC+1 użytkownik Mandinka napisał:

> [...]
    > wydrukować na jakimś Epsonie, (który wymaga plików o określonej
    > rozdzielczości - w tym wypadku nie mniej, niż 300 DPI) w rozmiarze

    Zdaje się że podają na stronie kontakt telefoniczny, zapytaj o największą możliwą
    rozdzielczość. Skanują QSS 3302 bodaj.
    Pozdrawiam Marcin

  • 48. Data: 2016-01-29 13:27:47
    Od: Mandinka <x...@x...xx>

    On 16-01-28 08:42, Uncle Pete wrote:

    > Próbowałeś do nich zadzwonić albo napisać?

    Nie uważasz, że podejście do klienta: "jeżeli interesują Cię PODSTAWOWE
    informacje techniczne - to zadzwoń, bo na naszej stronie ich nie
    znajdziesz" - jest trochę dziwne? Mnie tam dziwi, ale kto dzisiaj jest
    normalny... ;)

  • 49. Data: 2016-01-29 15:25:11
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu piątek, 29 stycznia 2016 13:27:50 UTC+1 użytkownik Mandinka napisał:

> [...]
    > informacje techniczne - to zadzwoń, bo na naszej stronie ich nie
    > znajdziesz" - jest trochę dziwne? Mnie tam dziwi, ale kto dzisiaj jest

    Nie uważasz że lepiej mieć na stronie informację zbyt ogólną niż fałszywą ?
    Pozdrawiam Marcin
    PS Wbrew pozorom nie każdy jest biegły w dłubaniu w stronach www.

  • 50. Data: 2016-01-30 00:53:50
    Od: Mandinka <x...@x...xx>

    On 16-01-29 15:25, Starzec z Gór wrote:

    > Nie uważasz że lepiej mieć na stronie informację zbyt ogólną niż fałszywą ?

    Preferuję prawdziwą. Może też być: wystarczająca, bez konieczności
    dzwonienia i dobijania się o odpowiedzi na dość oczywiste pytania. Chyba
    po to są takie firmowe strony www. Bo dalej nie wiem, z jaką
    rozdzielczością skanuje klisze takie labowe Noritsu. To, że mogę do nich
    zadzwonić świadczy o podejściu do klienta (może nietypowego i marudnego,
    bo chce się czegoś dowiedzieć - ale zawsze).