  • 31. Data: 2009-12-06 10:47:30
    Temat: Re: Skutek wprowadzenie przez TPSA blokady
    Od: "giqus" <g...@o...eu>

    >Użytkownik "Slawek Kotynski" <s...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    >news:e5inu6-9de.ln1@tower.askar.com.pl...
    >
    >No przecież po to istnieje polip. ;P
    >
    >--
    >mjk
    >Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka
    >s/smieciarz/kotynski/

    Na moje to jednak ma nic do udowodnienia ;-) sam nie ma neostrady a wywodzi
    tezy jakby miał z 10 łączy neo i 5 tysięcy użytkowników.
    Na moje Troll i tyle.

  • 32. Data: 2009-12-06 14:05:09
    Od: "Tomasz Kruk (Czarnet)" <f...@g...com>

    On Fri, 04 Dec 2009 13:41:54 +0100, Konrad Bechler
    <u...@...sygnatury> wrote:

    >A co do samej blokady, to ciekami mnie coś innego. Blokada tcp/25 staje
    >się coraz bardziej powszechna, więc coraz więcej serwerów oferuje port
    >tcp/587.

    co nie zmienia faktu, że servery poczty mogą ze sobą swobodnie gadać z
    wykorzystaniem portu 25, bo blokada tyczy się łaczy abonenckich aby
    uniemożliwić spamerskim wirusom udawanie serwerów poczty

    > Ale w jakiej części ten port to naprawdę submission, a w jakiej
    >'zwykłe' smtp sklonowane z jednego portu na inny?

    dlaczego mój server poczty ma przyjmować połaczenia po SMTP z innych
    serwerów na innym porcie jak port do tego przeznaczony ?

  • 33. Data: 2009-12-06 20:12:13
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    Verox wrote:

    > Znaczy jakieś buraki sobie wyłączyły ochrone... A mogło być tak pięknie...

    Nie defetyzowalbym - sadze ze przy mniejszej ilosci spamu w takich
    przypadkach moze w koncu abuse wezmie sie do roboty i przestanie
    archiwizowac zgloszenia w /dev/null. Skoro powiedzieli juz "a"
    to nie zaszkodzi niezbyt wymagajaca doza konsekwencji. Moim
    skromnym zdaniem najlepiej byloby jakby takim delikwentom wlaczano
    w radiusie ignora na prefiks BEZ_BLOKADY :)

    --

    memento lorem ipsum

  • 34. Data: 2009-12-06 23:59:27
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > co nie zmienia faktu, że servery poczty mogą ze sobą swobodnie gadać z
    > wykorzystaniem portu 25, bo blokada tyczy się łaczy abonenckich aby
    > uniemożliwić spamerskim wirusom udawanie serwerów poczty

    Gdzie w TP w umowie neostrady piszę że nie mogę tam mieć serwera poczty?

    Choć jak mówiłem - małe to ma znaczenie bo co w ogóle TP obchodzi do czego
    potrzebuje port 25.

  • 35. Data: 2009-12-07 01:47:46
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Wojciech Puchar" <w...@w...tensor.gdynia.pl> wrote in message

    > Gdzie w TP w umowie neostrady piszę że nie mogę tam mieć serwera poczty?
    >
    > Choć jak mówiłem - małe to ma znaczenie bo co w ogóle TP obchodzi do czego
    > potrzebuje port 25.

    Myslisz ze AOL, British Telecom i SKY też sie mylą blokując port 25?

    c.

  • 36. Data: 2009-12-07 06:10:37
    Od: "Tomasz Kruk (Czarnet)" <f...@g...com>

    On Sun, 6 Dec 2009 23:59:27 +0000 (UTC), Wojciech Puchar
    <w...@w...tensor.gdynia.pl> wrote:

    >Gdzie w TP w umowie neostrady piszę że nie mogę tam mieć serwera poczty?

    a potem dla takich właśnie ludzi pisze się oczywiste rzeczy w stylu
    "nie wkładać żywych zwierząt do mikrofalówki"

    dla mnie dynamiczne IP jest wystarczającym czynnikiem informującym, że
    na tym łaczu stawianie serwera poczty nie jest najlepszym pomysłem,
    tymbardziej że u tego samego operatora w tej samej lokalizacji można
    uruchomić usługę ze stałym IP bez blokady portu 25

    Wersja dla dzieci neostrady:
    Jak Ci starzy nie chcą zamienić neo na dsl to sobie postaw tunel

  • 37. Data: 2009-12-07 07:25:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 07 Dec 2009 01:47:46 +0000, osobnik zwany Cezar
    wystukał:

    > "Wojciech Puchar" <w...@w...tensor.gdynia.pl> wrote in message

    > Myslisz ze AOL, British Telecom i SKY też sie mylą blokując port 25?

    to jest ogólnoswiatowy spisek nowego rządu światowego, masonów i
    cyklistów :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 38. Data: 2009-12-07 08:03:04
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 07.12.2009 Tomasz Kruk (Czarnet) <f...@g...com> napisał/a:

> [...]
    >
    > dla mnie dynamiczne IP jest wystarczającym czynnikiem informującym, że
    > na tym łaczu stawianie serwera poczty nie jest najlepszym pomysłem,

    Tak dla MX, out jak najbardziej, ale nie za tęgi w pasmo :) We wszystkich
    możliwych rblach i ze wsparciem na błękitnej, a za kilka zł więcej masz
    normalną dsl bez ww wad (np poza rbl, ale już ładnie wysychają).

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 39. Data: 2009-12-07 08:10:20
    Od: Konrad Bechler <u...@...sygnatury>

    Witam,

    > co nie zmienia faktu, że servery poczty mogą ze sobą swobodnie gadać z
    > wykorzystaniem portu 25, bo blokada tyczy się łaczy abonenckich aby
    > uniemożliwić spamerskim wirusom udawanie serwerów poczty
    Dokładnie, przecież nic innego nie napisałem.

    > dlaczego mój server poczty ma przyjmować połaczenia po SMTP z innych
    > serwerów na innym porcie jak port do tego przeznaczony ?
    Nie ma. Za to na porcie tcp/587 nie powinien przyjmować połączeń do SMTP
    od innych serwerów, a udostępniać submission dla klientów. A wydaje mi
    się, że spora część serwerów na wspomnianym tcp/587 ma 'zwykłe' SMTP
    (czyli tą samą usługę, co na tcp/25).

    --
    Konrad Bechler
    konrad (at) konsol (dot) eu

  • 40. Data: 2009-12-07 08:57:27
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    y>> Gdzie w TP w umowie neostrady piszę że nie mogę tam mieć serwera poczty?

    > Myslisz ze AOL, British Telecom i SKY też sie mylą blokując port 25?

    To nie jest istotne. Ważne jest to czy zawarli to w umowie a w czasie
    wprowadzenia nie zmieniali na chama aktualnym użytkownikom. A jeśli chcieli
    to pytając lub umożliwiając zdjęcie blokady od ręki np. przez infolinie. Ew
    umożliwiając zerwanie umowy.