  • Data: 2019-09-10 11:43:52
    Temat: Re: Skutery z wymiennymi akumulatorami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu niedziela, 8 września 2019 19:11:59 UTC-5 użytkownik Zenek
    Kapelinder napisał:

    >Cos z tymi statystykami jest nie tego.
    >https://zppps.pl/pl/polacy-a-alkohol,24

    >Kazde jak patrze zaczynaja sie w 199x tylko te jedne znalazlem za
    >dluzszy odcinek czasu.

    tak to ze statystykami jest, ze nie chce sie siegac gleboko.
    Roczniki GUS jeszcze dostepne, ale te stare to raczej w bibliotekach,

    >Niby piwo podskoczylo ale spirytusy opadly.
    >Kiepsko bylo w latach 80-tych. Przed i po jest sporo mniej.

    Co jest bardzo ciekawe, bo wtedy obowiazywaly karki na wodke.
    No coz - wtedy wodke kupowal kazdy ponad 18-lat - kartka nie mogla sie
    zmarnowac :-)
    Ale z samych kartek to by sie nie utrzymalo...

    >A na tle reszty europy tak zle nie wygladamy.

    No coz, jak to niedawno pisalem: tych 11 litrow spirytusu rocznie to
    ~50 butelek wodki.
    Co tydzien pol litra ... no tak bez zadnego tygodnia przerwy ...
    troche duzo, akordowiec jakis.
    Albo 220 litrow piwa po 5% alkoholu. 440 butelek pollitrowych - ponad
    jedna dziennie.

    Jedno piwo dziennie niby zaden alkoholizm ... ale ja tyle nie pije.
    Kobiety tez mniej.
    Dzieci ... odliczyli od tych statystyk ?

    No i wychodzi na to, ze pol spoleczenstwa pije dwie flaszki piwa
    dziennie. Troche duzo.

    Ewentualnie - jedno piwo dziennie, a w weekend pol litra :-)

    J.