  • Data: 2018-11-06 10:28:56
    Temat: Re: Slave i2c blokuje magistralę....
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-11-06 o 09:14, Elektrolot pisze:
    > Są, i na dodatek pod RS485 (-7V do +12V) - SM712.
    > https://m.littelfuse.com/~/media/electronics/datashe
    ets/tvs_diode_arrays/littelfuse_tvs_diode_array_sm71
    2_datasheet.pdf.pdf

    Rozmiar nie wzbudza mojego zaufania.
    Podają 19A 8/20us. W TME akurat nie ma (wkrótce będą). Ciekawe, że SM712
    SEMTECH jest gorszy (12A 8/20us) a droższy.

    Generator 61000-4-5 jest tak zdefiniowany, że daje impuls napięciowy
    ?/50us lub to prądowy 8/20us.
    Generatora nie przestawia się na 50us czy na 20us. To się dzieje samo na
    skutek szybszego rozładowania pojemności gdy wyjście jest zwarte (impuls
    prądowy). Ale jak ten generator słabiej obciążyć (wstawiając rezystor
    40om) to impuls prądowy będzie prawie tak długi jak napięciowy.
    Dlatego przyjąłem, że moje wejścia mają wytrzymywać 25A (1kV/40) 50us,
    czyli 30% więcej prądu i 150% dłużej niż ten littelfuse.

    W moim podejściu jest też pewna naleciałość historyczna. W 2004 roku jak
    byłem pierwszy raz w labie EMC to oni mieli rezystor 40om a nie mieli
    odpowiednich kondensatorów przez które podłącza się surge (być może te
    kondensatory tak dobrane aby impuls prądowy skrócić do tych 20us - nie
    zastanawiałem się).
    W każdym razie nie mieli, powiedzieli, że oni swoje wejścia (lab przy
    firmie produkcyjnej) traktują przez ten rezystor bez kondensatora więc i
    moje tak sprawdziliśmy, a ja przyjąłem sobie takie wymagania już na stałe.

    Jakbym gdzieś miał totalnie 0 miejsca to rozważyłbym te littelfuse, ale
    to jest działanie w stylu - nie ma problemów to dajmy tańsze a słabsze
    zabezpieczenie.
    P.G.