  • 181. Data: 2011-09-21 18:31:09
    Temat: Re: Słuchanie radia FM z telefonu komórkowego nie jest tak popularne...
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20110921115902.0d61ffdd@babcia-workstation...

> [...]
    > komputerowy zresztą, jego żona lekarz zajmujący się badaniami
    > klinicznymi leków) przyprowadził mi Hinduskę ni w ząb nie mówiąca w
    > żadnym języku poza hindi. Przyprowadził w nadziei że się z nią dogadam.
    > Bo jak to powiedział: "Indie to gdzieś koło Polski i powinniście mówić
    > podobnymi językami"... Pomogłem. Zaprowadziłem do sklepu który
    > prowadził Pakistańczyk który co prawda mówił w urdu ale dogadali się
    > mniej więcej tak jak Polak z Czechem. Dla mojego gospodarza to że Indie
    > i Pakistan są sąsiadami było dość dużym odkryciem...

    Coz poradzic, jak sie mieszka w centrum wszechswiata, prowincje moga sie
    czlowiekowi nieraz mylic.

  • 182. Data: 2011-09-22 15:20:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MaciekBabciaDobosz" napisał w wiadomości
    >Raczej postawa że u nich jest wszystko i najlepsze a poza granicą to
    >syf
    >jak w Meksyku na wsi ;-)

    Ale jakos akceptuja to, tylko pytaja jak jest.

    Pamietam pierwsza wizyte w Anglii przed laty - sa roznice kulturowe,
    sa,
    mimo ze zasadniczo wiecej podobienstw niz roznic :-)

    >Z drugiej strony spotkałem się parę razy z pretensjami (nie
    >zdziwieniem a pretensjami) że w wielu miejscach nie obsługują ich
    >kart
    >American Express. Z postawą typu - ja mam wspaniałą amerykańską kartę
    >macie mnie obsłużyć bo ja jestem z USA.

    W koncu nie wiem jak to jest obecnie w Niemczech, ale ponoc Visa tam
    juz nie jest chcetnie obslugiwana ... i czy rodacy nie maja podobnych
    pretensji ?

    >Z drugiej strony jak w 2 godziny w Krakowie
    >załatwiłem naprawę pękniętej sztucznej szczęki za równowartość
    >kilkudziesięciu dolarów to właściciel chciał mi dać 300$ tłumacząc że
    >to niemożliwe że tak tanio. ;-)

    Bo usugi medyczne tam drogie, lekarze zarabiaja sporo, a dentysci
    ponoc jeszcze wiecej :-)

    >Większym problemem niż brak karty jest brak SSN. Bez karty i w
    >Europie
    >jest problem z wypożyczeniem auta. No i kult flagi posunięty do
    >granic
    >absurdu.

    A u nas niektorzy walcza o wprowadzenie tego kultu flagi.
    Ale w tym roku tez ich w Sejmie nie bedzie.

    J.

  • 183. Data: 2011-09-22 15:25:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Wiele osób z USA podróżuje tylko wtedy gdy sami mają dużo kasy.
    >A jak mają dużo kasy to nie mieszkają w slumsach/blokowiskach
    >tylko wypieszczonych dzielnicach gdzie wszystkie domki są
    >wypieszczone i papierka od cukierka na ulicy nie znajdziesz...

    No bo skad sie maja te papierki brac, jak sie po tych ulicach nie
    chodzi tylko przejezdza samochodem :-)

    >Ktoś Cię pytał o SSN przy wypożyczaniu auta w USA?
    >To ciekawe... W którym stanie?

    Ale cos podobnego dalo sie zauwazyc i na internecie.

    Rejestracja na stronie - zip i stan sa obowiazkowe.
    Pare lat im zajelo zrozumienie ze sa tez chetni z innych krajow :-)

    J.

  • 184. Data: 2011-09-22 15:37:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jeremiasz" napisał w wiadomości

    >Wczoraj u Kuby był Gordat i opowiadał jak w stanach poznawał
    >dziewczyny - większosć na słowo "Polska" pytała "To w Afryce?".
    >Raczej Gordat nie

    A ty znasz wszystkie panstwa i bez problemu powiesz gdzie ktore lezy ?
    Taki np Bhutan, Oman, Tonga

    Albo nawet taki Turkmenistan - tylko dokladniej niz "gdzies w polowie
    miedzy Warszawa a Pekinem" :-)

    >poznawał ich w slamsach, bo tam można by jeszcze jako? wytłumaczyć
    >brak edukacji. Opowiadał też, że ci z Mexico poluj? na białych i
    >musiał sobie kupić giwere.

    No to chyba jednak poznawal je w slumsach.

    W porzadnych dzielnicach zadne meksyki sie nie kreca, bo ich zaraz
    policja przesluchuje :-)

    J.

  • 185. Data: 2011-09-22 15:40:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MaciekBabciaDobosz" napisał w wiadomości grup
    ion...

> [...]
    >mówić
    >podobnymi językami"... Pomogłem. Zaprowadziłem do sklepu który

    No i wstyd.
    "Język polski (język nowopolski, polszczyzna) należy wraz z językiem
    czeskim, słowackim, kaszubskim, dolnołużyckim, górnołużyckim oraz
    wymarłym połabskim do grupy języków zachodniosłowiańskich,
    stanowiących część rodziny języków indoeuropejskich"

    Aczkolwiek angielski to tez indoeuropejski :-)

    J.

  • 186. Data: 2011-09-22 18:27:12
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-09-22, o godz. 17:20:34
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Pamietam pierwsza wizyte w Anglii przed laty - sa roznice kulturowe,
    > sa,
    > mimo ze zasadniczo wiecej podobienstw niz roznic :-)

    W życiu do tej Anglii nie pojadę. Rude wódkie na myszach to jeszcze
    zniosę ale oni tam piją ciepłe piwo i jeżdżą pod prąd. Choć w sumie to
    i lepiej bo chociaż piwo mają a nie Millera. I nie wpadli chyba na
    pomysł wynalazku "Śmietana" 0% tłuszczu jak ich zbuntowane
    prowincje za Atlantykiem. ;-)

    > A u nas niektorzy walcza o wprowadzenie tego kultu flagi.
    > Ale w tym roku tez ich w Sejmie nie bedzie.

    Mnie zamiast kultu zawsze wystarczał szacunek. Który nie pozwala mi
    np. akceptować gaci uszytych z flagi.

    Zdrówko

  • 187. Data: 2011-09-22 18:32:34
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-09-22, o godz. 17:40:52
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > stanowiących część rodziny języków indoeuropejskich"
    >
    > Aczkolwiek angielski to tez indoeuropejski :-)

    Wiesz - jest jeszcze grupa ugrofińska ale Węgier z Fińczykiem (nie
    poprawiać - tak ma być ;-P ) ciężko się dogaduje ;-)

    Zdrówko

  • 188. Data: 2011-09-22 18:38:30
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-09-22, o godz. 17:37:26
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A ty znasz wszystkie panstwa i bez problemu powiesz gdzie ktore lezy ?
    > Taki np Bhutan, Oman, Tonga
    >
    > Albo nawet taki Turkmenistan - tylko dokladniej niz "gdzies w polowie
    > miedzy Warszawa a Pekinem" :-)

    Ja wiem - ale ja z tych co ich jeszcze za komuny geografii uczyli. Gdzie
    jest zagłębie żelaza Kiruna-Gällivare też wiem. A także gdzie leży
    Syjam, Amman i Formoza ;-)

    > No to chyba jednak poznawal je w slumsach.
    >
    > W porzadnych dzielnicach zadne meksyki sie nie kreca, bo ich zaraz
    > policja przesluchuje :-)

    Kręcą się. Ogrodnicy, gosposie i sprzątaczki. No i policjanci. ;-)

    Zdrówko

  • 189. Data: 2011-09-22 19:21:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Sep 2011 20:27:12 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> [...]
    > i lepiej bo chociaż piwo mają a nie Millera. I nie wpadli chyba na
    > pomysł wynalazku "Śmietana" 0% tłuszczu jak ich zbuntowane

    Ale bylo tez wiele innych - ze np na dworcu nie ma poczekalni, lawki ani
    przechowalni bagazu, ze bilet na autobus ma 6 cen do wyboru,
    ze w hotelu jest czajnik elektryczny, kawa i herbata do dowolnego spozycia,
    o hydraulice w lazience nie wspominajac, bo to temat na dluzsze opowiadanie
    na innej grupie :-)

    J.

  • 190. Data: 2011-09-22 19:27:06
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

> [...]

    > i lepiej bo chociaż piwo mają a nie Millera. I nie wpadli chyba na
    > pomysł wynalazku "Śmietana" 0% tłuszczu jak ich zbuntowane

    śmietana bez mleka może być w zamian?
    http://www.unilever.co.uk/brands/foodbrands/elmlea.a
    spx

    > Mnie zamiast kultu zawsze wystarczał szacunek. Który nie pozwala mi
    > np. akceptować gaci uszytych z flagi.

    i mandat za wywieszenia sobie flagi w ogródku?
    To ja wolę flagę na dupie. Flaga należy do ludzi. To nie jest coś przed
    czym należy padać na kolana, takie podejście robi więcej szkody niż
    pożytku.
    A w ogóle to się koszmarne NTG robi.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS