    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Smar
    Date: Mon, 20 Nov 2023 13:52:50 +0100

    W dniu 20.11.2023 o 12:52, J.F pisze:

    > Grafit prąd przewodzi. Nie tak dobrze jak metale, ale omomierz cos
    > pokaże.

    Ma zakresie 20 M z sondami 2 mm od siebie nic nie pokazuje.
    Po papierze można pisać jak ołówkiem H6.

    > Rolka jakby porowata, z tulejką grafitową?

    Jest lite. Porowata nie jest. Dźwięk metaliczny, ale lekko głuchy.

    > Nie wiem czy u Ciebie nie grozi np kalafonia z drzewa.

    Lata temu kupiłem używaną. Używałem sporadycznie i bardzo krótko. Było ok.
    Ale gdy ostatnio 20 min działała to rozklejały się pasy. A rolka powyżej
    100°C.

    > Na graficie sie nie znam, ale cos mi się widzi, ze odwazni ludzie
    > z projektantów. No chyba, ze to "częsc eksploatacyjna", i nikogo nie
    > dziwi, ze to sie zmienia często ..

    Nawet poszukałem instrukcji i nie znalazłem żadnego info o rolce. Tyle,
    że utrzymać w czystości.
    https://www.bosch-pt.com/help/de/varioschleifer/serv
    ice/media/pvs300ae.pdf

    > Ryzyk fizyk ... ciekawe - nasmarowanie pomoze, czy zaszkodzi?
    > Pewnie bedzie troche pryskac przy uzywaniu.

    Zmontuję i zobaczę.

    Robert