  • 51. Data: 2017-12-06 16:43:24
    Temat: Re: Smiertelny wypadek w Kliniskach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:p08u2a$59o$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-12-06 o 15:13, Myjk pisze:
    > Wed, 6 Dec 2017 14:13:05 +0100, Liwiusz

    >Nie wiem co jest w KW takiego, pewnie źle czytałeś, ale u nas za
    >wjechanie w dupsko odpowiada wjeżdżający.

    No nie calkiem - jesli wjechanie jest skutkiem zajechania drogi, to
    odpowiada zajezdzajacy.

    To zajechanie tez moze miec rozne formy - zmieniajacy pas ma obowiazek
    ustapienia pierwszenstwa, ale w definicji ustapienia jest "istotnej
    zmiany predkosci".
    Wiec jak ktos nie przyhamuje lekko i wjedzie, to jego wina.

    No i trzeba u nas jezdzic tak, aby wypadkow nie bylo, wiec za
    niezahamowanie tez mozna orzec (wspol) wine.

    Za to w Niemczech obowiazuje minimalny przepisowy odstep - co najmniej
    tyle metrow, co polowa predkosci w km/h.

    I juz mamy rozbieznosc prawna - mandat mozna dostac, a skad ma
    obcokrajowiec wiedziec ?

    J.

  • 52. Data: 2017-12-06 16:52:35
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...

    > Specjalistę Doktora Docenta Teoretyka od prawa miło posłuchać.

    Panie Doktorze Docencie, miło nam wszystkim. Prosimy, prosimy!

  • 53. Data: 2017-12-06 16:58:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 6 Dec 2017 16:06:31 +0100, Liwiusz

    > No cóż, od postu otwierającego ten podwątek zaczęło się, że w Niemczech
    > jest ponoć tak, że jeśli wjeżdżający miał więcej jak 3 sekundy (czyli na
    > przykład minutę), to jest wówczas współwina. I tylko przeciwko takim
    > bzdurom protestuję.

    Ja natomiast odnosiłem się bezpośrednio do Twojego cytatu, gdzie pytałeś
    czy jak bez hamowania wjedzie się komuś w dupsko to jest wina
    wjeżdżającego. Tak, jest, bo kierowca ma unikać spowodowania wypadku nawet
    jak ktoś mu wymusi. Jak nie hamuje, znaczy nie próbuje uniknąć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 54. Data: 2017-12-06 16:59:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >jeśli inny pojazd stoi i się zamierza włączyć (a pamiętajmy, że ma
    >obowiązek ustąpienia pierwszeństwa _wszystkim_) to nie,
    >bowiem wyprzedzanie jest przejeżdżaniem obok uczestnika ruchu
    >poruszającego się w tym samym kierunku,

    >jeśli zaś wbił się już na prawy pas,
    >to może to być wyprzedzanie (podyktowane koniecznością uniknięcia
    >kolizji)

    Jesli podyktowane, to niekoniecznie wyprzedzanie.

    >w zwrocie "bezpośrednio przed przejściem" raczej skupiłbym się na
    >słowie _bezpośrednio_
    >gdyż ma zdecydowanie różną długość i daje swobodne, do granic
    >absurdu, pole do interpretacji

    >zatem: czy kobieta wyprzedzała tira? Oczywiście, że tak.

    A skad wiesz, ze tir jechal czy nie ?
    No i uzasadnij, ze tir byl uczestnikiem ruchu, a nie dopiero sie do
    niego wlaczal - bo wyjazd spod stacji to właczanie :-)

    >czy zrobiła to bezpośrednio przed przejściem dla pieszych? Sprawa
    >sporna.

    Jesli dobrze widze, to do przejscia tam ho, ho, musialby Wałęsa
    jechac, aby uznali, ze to "bezposrednio" :-)

    J.

  • 55. Data: 2017-12-06 17:12:29
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    a.pl...

    > A skad wiesz, ze tir jechal czy nie ?
    > No i uzasadnij, ze tir byl uczestnikiem ruchu, a nie dopiero sie do niego
    > wlaczal - bo wyjazd spod stacji to właczanie :-)

    Tego nie wiem. Trafne spostrzeżenie, dziękuję :)

    > Jesli dobrze widze, to do przejscia tam ho, ho, musialby Wałęsa jechac,
    > aby uznali, ze to "bezposrednio" :-)

    Lub jakiś didżej, rzekomo sławny na cały świat - łącznie z podgoleniowskimi
    wsiami :)

  • 56. Data: 2017-12-06 19:25:43
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 06 Dec 2017 15:54:01 +0100, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    http://www.24kurier.pl/aktualnosci/wiadomosci/zarzut
    y-dla-sprawcy-wypadku-w-kliniskach/
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 57. Data: 2017-12-06 19:37:41
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-12-2017 o 15:17, zhbick pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Zasada ograniczonego zaufania, ufała że ten z tyłu przestrzega
    > przepisów,

    Ta zasada polega na tym, że ma to sprawdzić, a nie ufać.
    To co piszesz, to zasada bezgranicznego zaufania, a takiej w kodeksie
    NIE MA.

  • 58. Data: 2017-12-06 19:39:46
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2017-12-06 12:33, p...@g...com wrote:
    > http://24kurier.pl/aktualnosci/wiadomosci/smiertelny
    -wypadek-w-kliniskach/

    > mozna sie z tego wymiksowac ? zalozmy ze babka w Borze spanikowala widzac
    wbijajacego sie TIR-a i zmienila pas bez sygnalizowania. 2 promile i 200 km/h uznajmy
    poki co za pewnik. Aha i dlaczego w Niemczech nie ukrywaja jego facjaty ? mamy lepsza
    ochrone wizerunku niz przodownik UE ?

    Ale co to za sciema w artykule - sprawca to byla pani w Borze. W koncu
    to ona wymusila.

    --
    mk4

  • 59. Data: 2017-12-06 19:45:59
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2017-12-06 14:45, zhbick wrote:

    > Użytkownik "zhbick"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > odbij piłeczkę, że jej wina, bo zjechała - gdyby nie, wówczas mistrz by
    > pomknął bezpiecznie

    Tak wlasnie, durny babsztyl po prostu jak cma po muchozolu zjechal
    bezmyslnie na lewy pas bez patrzenia. To najbardziej prawdopodobne.

    Jak ktos nie ogarnia lusterek nie powinien jezdzic. Zwlaszcza
    ekspresówka i autostrada.

    --
    mk4

  • 60. Data: 2017-12-06 19:54:39
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2017-12-06 15:30, zhbick wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Linia przerywana, brak zakazu
    > https://www.google.de/maps/@53.464908,14.7874582,3a,
    75y,198.2h,88.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCtEL4P5Z6s1R2x
    fnIHwHaQ!2e0!7i13312!8i6656

    Hmm, 70? Na google to jest tam 120. Bo najpierw 90, później skrzyżowanie
    (nawet jest zakaz skrętu) a 70 jest dopiero później za stacja.

    --
    mk4