  • Data: 2016-08-30 09:56:05
    Temat: Re: Smród z klimy.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 28 Aug 2016 18:25:53 +0200, z

    > Fachowcy od klim stacjonarnych twierdzą że szkoda czasu,
    > sił i środków...

    Fachowcy od klim stacjonarnych zmieniliby zdanie, gdyby wiedzieli ile czasu
    trzeba poświęcić aby wygrzebać parownik z samochodu w celu porządnego
    wyczyszczenia. :P To już nie jest kwestia zdjęcia obudowy przykręconej na 6
    śrubek. Przykład jak to wygląda w M6, aby dostać się do parownika:
    https://www.youtube.com/watch?v=S-eK5fH9f3s

    > Trzeba to porządnie wyczyścić.
    > A ozonowanie to coś w stylu pompowania kół azotem. Też gaz :-)

    Stężony ozon ma zdecydowanie działanie aseptyczne i toksyczne, wiec z
    pewnością zabije wszystko co się rusza. Oczywiście jako operant powietrzny
    to jest środek raczej zapobiegający lekkim "zabrudzeniom" a nie leczący
    wieloletnie narośla parownika czy tacki.

    > Miałem kilka razy odświeżane, czyszczone, ozonowane w różnych autach ale
    > du... nie urywa i po jakimś czasie smrodek wraca.

    Ponieważ w niektórych autach smrodku się nie uniknie i to zapewne przez
    konstrukcję tudzież takie a nie inne poprowadzenie kanałów pod kokpitem.
    Trzeba przywyknąć i tyle.

    > Zauważyłem że dużo pomaga wyłączenie klimy na kilka minut przed
    > zgaszeniem silnika tak żeby się te "grzybki" wysuszyły :-)

    Jak mają się wysuszyć, skoro dajesz tam ciepłe wilgotne powietrze? :P Jeśli
    chcesz zapobiec skutkom ubocznym działania klimy, chowaj zawsze auto w
    cieniu. Przedmuchiwanie instalacji z wyłączoną klimą, szczególnie po
    intensywnym chłodzeniu, to proszenie się o jeszcze większe kłopoty.

    --
    Pozdor
    Myjk