    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sonda 1:100 do oscyloskopu, pomiar 230V~ 50Hz
    Date: Fri, 27 Nov 2015 12:08:29 +0100

    Am 27.11.2015 um 11:30 schrieb RoMan Mandziejewicz:

    > Jasssne. Do pomiaru potencjałów za mostkiem prostowniczym łączonym
    > bezpośrednio do sieci energetycznej uziemiać oscyloskop. Rewelacyjny
    > pomysł. Ciekaw jestem, co wtedy zmierzysz...

    Próg wyzwalania bezpieczników i wytrzymałość ścieżek i sondy na
    przeciążenia ;-)

    Waldek

    PS
    Do tych rzeczy kupiłem sobie u uprzejmego chińczyka oscyloskopik ręczny
    z serii minidso. Zasilanie bateryjne, więc problemów nie ma. Sondę na
    3kV mam z uboju gospodarczego (znaczy stałem koło śmietnika, jak
    wyrzucali ;-))