  • 11. Data: 2012-10-14 21:19:44
    Temat: Re: Spisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej jakości...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Oct 2012 13:05:35 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Z tym że producent drukarki nie sprawił że mu się ta drukarka
    > zepsuła w konkretnym czasie - urządzenia się psują mimo
    > wszelkich starań jakie dokładać może producent...

    Eee, Pszemolu, chyba nie zrozumiales.
    Producent dolozyl staran zeby sie zepsula. W odpowiednim czasie.

    > A że zarobki naprawiaczy w "ZURTach" poszły w górę gdy
    > ceny sprzętu elektronicznego poszły mocno w dół to relacje
    > się zmieniły i często nie opłaca się naprawiać taniej masówki.
    > Nie ma tu żadnego "spisku" - po prostu takie nastały czasy...
    > Dawno temu, gdy kolorowa drukarka kosztowała setki dolarów
    > opłacało się ją naprawiać - dziś gdy kosztuje $40 nie opłaca się.
    > Nie ma sensu doszukiwać się tu teorii spiskowych...

    A w dodatku wszelkie dziala sa planowane na zachodnie zarobki, wiec nie
    $40, ale $200. I dla tanszych nie ma czesci, instrukcji itp.
    Zreszta jakie czesci, kiedy wszystko na 1 plycie.

    > Tak samo było dawno temu z książkami - były bardzo drogie
    > i był zawód "introligator" (jak ktoś za młody aby pamiętać:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Introligator) gdzie można było
    > zanieść drogą książkę i pan poświęcił jej parę godzin na odnowę,
    > naprawę podartych kartek, wymianę okładki czy podklejenie tego
    > czy owego... Ale 50-100 lat temu podręcznik kosztował w złocie.
    > A dziś? Książka? Panie, parę złotych - introligator nie zarobiłby
    > na chleb gdyby miał naprawiać parę godzin książkę za 20zł.

    Introligatorzy maja sie dobrze. Ale dzis oprawa pracy dyplomowej zajmuje 5
    minut :-)

    J.

  • 12. Data: 2012-10-14 23:32:26
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 14 października 2012 10:46:26 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie lepiej na swietlowki ?
    >
    > Oczy cie bola, czy podwozia malujesz i kolor musi sie zgadzac ?

    Halogeny jednak sa troche bezpieczniejsze jesli chodzi o uszkodzenie mechaniczne.
    W kanale (i ogolnie dla zrodel swiatla mobilnych) szansa na stłuczenie jest wyzsza
    wiec lepiej sie nie narazac na szybka inhalacje ciepla rtecia...

  • 13. Data: 2012-10-16 22:50:47
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 13 października 2012 20:51:04 UTC+2 użytkownik jędrek napisał:
    > http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU

    A ja dzis jestem okropnie zadowolony.
    W markecie kupilem wstrzasoodporne zarowki 150W i 200W (takie zarowki zarowkowe, nie
    z banka halogenowa w srodku).
    Byly po 3,5 i 4,2zl.
    Jak dobrze pamietam to przed zniknieciem 100W zarowka to bylo jakies 1zl.
    Czyli tak pi*oko zdrozaly o 100% (biorac pod uwage inflacje).

  • 14. Data: 2012-10-16 22:57:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2012 13:50:47 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):
> [...]
    > Jak dobrze pamietam to przed zniknieciem 100W zarowka to bylo jakies 1zl.
    > Czyli tak pi*oko zdrozaly o 100% (biorac pod uwage inflacje).

    Z tym ze to moga byc prawdziwe wstrzasoodporne, a one mogly byc drozsze i
    dawniej.

    J.

  • 15. Data: 2012-10-17 00:46:13
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-10-16 22:57, J.F. pisze:
    nie z banka halogenowa w srodku).

    > Z tym ze to moga byc prawdziwe wstrzasoodporne, a one mogly byc drozsze i
    > dawniej.
    >
    > J.

    tak z 15 lat temu krótki czas serwisowałem sygnalizacje na
    skrzyżowaniach, tamte żarówki wytrzymywały kilka razy więcej cykli
    włączania ale kosztowały tez kilkukrotnie drożej choć z wyglądu prawie
    niczym się nie różniły. O ile dobrze pamiętam miały gęściej podparty żarnik.

  • 16. Data: 2012-10-18 00:23:24
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 17 października 2012 00:46:12 UTC+2 użytkownik Padre napisał:

> [...]
    >
    > niczym się nie różniły. O ile dobrze pamiętam miały gęściej podparty żarnik.

    Te co mam maja zarnik podparty w 2 miejscach i do tego 2 miejsca zaczepienia czyli
    raczej nic szczegolnego.

    Producent to iskra - ukraina. klasa E 3040 lumenow, 200W, 1000h trwalosci.
    Opisy w innych jezykach (GB, MD, RUS, UA, LV, RO, EST, E, D, FIN, GE, LT) sugeruja ze
    to zwykla zarowka:
    MD - Lampa cu incandescenta uz general clar
    RO - lampa de destinatie generala clar

    Ale dla niemieckiego czy wloskiego jest wzmianka o sygnalizacji ulicznej:
    D-Gluhlampe fur Verkehrsampel klar

    Chyba jednak jakies zapotrzebowanie jest bo markety jednak takie cos sprowadzaja...

  • 17. Data: 2012-10-18 00:40:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com napisał:

> [...]
    > RO - lampa de destinatie generala clar
    >
    > Ale dla niemieckiego czy wloskiego jest wzmianka o sygnalizacji ulicznej:

    Że tak jest po niemiecku, to rozumiem. Zwykła żarówka służy do sygnalizacji
    ulicznej, bo przecież w domach kazali świecić czym innym. Ordnung muss sein.
    Ale że po włosku też tak jest?! Niedobrze z Italią. Żeby znowu co złego
    z tego nie było.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2012-10-18 01:06:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Oct 2012 22:40:26 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > Ale że po włosku też tak jest?! Niedobrze z Italią. Żeby znowu co złego

    Wlosi byc moze tez lubia do sygnalizatorow wstawiac zarowki przeznaczone do
    sygnalizatorow.

    Ale to jest ogolnounijny wymog, zeby na opakowaniu napisac "nie nadaje sie
    do oswietlenia domowego".

    P.S. w sygnalizatorach sa zarowki 200W ?

    J.

  • 19. Data: 2012-10-18 01:20:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Wlosi byc moze tez lubia do sygnalizatorow wstawiac zarowki przeznaczone do
    > sygnalizatorow.

    Tego nie wiem. Ale jak się chwilę zastanowić, to mają mniej powodów,
    by żarówkami oświetlać domy, niż ci na przykład z FIN lub choćby z PL.

    > Ale to jest ogolnounijny wymog, zeby na opakowaniu napisac "nie nadaje sie
    > do oswietlenia domowego".

    Ale jak widać z przykładu, w RO mają ten wymóg w miejscu należytym.

    > P.S. w sygnalizatorach sa zarowki 200W ?

    Tak myślę.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2012-10-18 07:55:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Oct 2012 23:20:21 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Tego nie wiem. Ale jak się chwilę zastanowić, to mają mniej powodów,
    > by żarówkami oświetlać domy, niż ci na przykład z FIN lub choćby z PL.

    Odwrotnie - wiecej - nizsza stopa zwrotu z inwestycji w swietlowki,
    nizszy koszt "zdrowego" oswietlenia zarowkowego.

    > Ale jak widać z przykładu, w RO mają ten wymóg w miejscu należytym.

    Z tym ze jak rozumiem to zarowka kupiona na Ukrainie a nie w Rumunii.
    Bo druga strona medalu jest taka ze KE kary naklada jak siej jej przepisow
    nie przestrzega, a jakos tak watpie zeby rumunski PIH byl jakis

    Ktos wie jak jest zarowka po rumunsku, albo jak sie nazywa jakas siec
    sklepow w Rumunii ? Bo przyklad Tesco czy Lidla moze byc niewiarygodny :-)

    P.S. o - mam,
    http://www.cauti.ro/produse/compara-preturi.html?key
    words=bec+sferic+E27
    http://www.cauti.ro/produse/compara-preturi/keyword~
    ~becuri-incandescente.html

    Mleczna zarowka widze, ale 100W nie widze ..

    a nie, sa
    http://obiecte-electrice.ro/index.php?route=product/
    product&product_id=76

    > Tak myślę.

    Patrzac po wielkosci, to wydaje mi sie ze gora 60W.

    J.