  • Data: 2014-10-17 13:53:21
    Temat: Re: Sprawność ładowania akumulatorów Li-Ion
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości
    J.F. napisał(a) :

    >Podłączam "na żywca" do gniazda ładowania.
    >Jakaś tam elektronika ładowania w telefonie jest (ale baaaardzo
    >kiepska, o czym innym razem). Więc niech będzie kolejne 5% na straty.
    >Przy odrobinie czasu (zgubiłem złączkę) zrobię pomiar i zobaczę czy,
    >oraz ile energii zostanie w Eneloopach przy ładowaniu od 0 do 100%.

    rozumiem ze robisz powerbank dla ubogich, bez przetwornicy.

    To rachunek jest inny.
    Nie wiemy co oni przyjeli do tego li-ion, ale ja bym obstawil
    ze 6.7Wh= 3.9V * 1.72Ah.

    Jak i w telefonie nie ma przetwornicy, to naladowac nalezy 1.72Ah, no
    moze ciut wiecej.
    Tylko ze napiecie koncowe ladowania li-ion to 4.2V, cholera wie co oni
    tam wsadzili w telefonie i jakiej rezerwy napiecia wymagaja, ale usb
    powinno dawac co najmniej 4.75V lub 4.45V (usb 3.0).
    Telefon wiec moze miec problem z wydojeniem eneloopow do konca,
    podejrzewam ze nawet 1.1V/ogniwo moze mu nie wystarczyc.
    Wiec takie eneloopy 2Ah moga miec problem z ladowaniem do pelna.
    Szczegolnie, ze to godzine czy dwie potrwa, a smartfon w tym czasie
    potrafi sporo pradu zuzyc na potrzeby wlasne.
    Po wydojeniu jednego kompletu podlaczylbym drugi swiezy.

    No i ciekaw jestem czy maja jakis ogranicznik pradu ladowania w
    telefonie, czy licza na to ze ladowarka ma kabelek dlugi i cienki ...

    J.