eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySprawność przekładni manualnych i CVT › Re: Sprawność przekładni manualnych i CVT
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Sprawność przekładni manualnych i CVT
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5b71141e$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
    <pksev3$6uv$1@node1.news.atman.pl>
    <1wbkmtngzpkc2$.4phqx2ukgvzk.dlg@40tude.net>
    <pl13qp$k1e$1@node1.news.atman.pl>
    <1j800w5srkev6$.1xdjk9v36uona$.dlg@40tude.net>
    <5b745c20$0$598$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b746dce$0$624$65785112@news.neostrada.pl>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Thu, 16 Aug 2018 12:42:11 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5b746dce$0$624$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 44
    Message-ID: <5b755509$0$593$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.28.230.243
    X-Trace: 1534416137 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 593 83.28.230.243:64675
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2864
    X-Received-Body-CRC: 311410493
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2638122
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-08-15 o 20:15, Czarek pisze:
    >
    >
    > W dniu 15.08.2018 o 19:00, T. pisze:
    >> W dniu 2018-08-15 o 14:17, Tomasz Pyra pisze:
    >>> Dnia Wed, 15 Aug 2018 13:46:40 +0200, Irek.N. napisał(a):
    >>>
    >>>> Co się dzieje z ciepłem generowanym w takiej przekładni? Ma swoją
    >>>> dedykowaną chłodnicę, czy korzysta z silnika?
    >>>
    >>> Wariatory w skuterach chłodzone są powietrzem którego obieg wymuszony
    >>> jest
    >>> przez wentylator na jednym z kół.
    >>>
    >>> W samochodach z tego co mi wiadomo - pracują w oleju skrzyni biegów i
    >>> to do
    >>> niego oddają swoje ciepło.
    >>> A dalej to pewnie chłodnica oleju skrzyni biegów - popularna rzecz
    >>> również
    >>> w hydrokinetycznych skrzyniach automatycznych.
    >>>
    >>
    >> Czy na pewno przekładnia pasowa pracuje w oleju? :-)
    >
    > Może nie we wszystkich ale chyba w większości samochodowych tak, bo w
    > nich "pasek" jest metalowym łańcuchem:
    >
    > https://autokult.pl/4819,skrzynia-bezstopniowa-cvt-b
    udowa-zasada-dzialania-zastosowanie
    >
    >
    > https://tinyurl.com/y7kyo9mo
    > https://tinyurl.com/yayds7c4
    >

    Bo ja doczytałem. że olej tylko jest w mechanizmach przepychających
    pasek lub łańcuch. Jak w takim razie "na oleju" wytwarzana jest siła
    tarcia niezbędna do wytworzenia momentu obrotowego?
    Na tym zdjęciu widać, że łańcuch współpracuje z wałkiem o różnej
    średnicy. Jak to ma prawidłowo pracować, jeśli będzie w oleju?
    T.
    Ps. W informacje od specjalistów motoryzacji (tych gazetowych) nie
    zawsze wierzę. Pamiętam, jak kiedyś specjalistka od sprzętu
    komputerowego we Wprost pisała, że najpopularniejsze są monitory marki
    Noname. :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 16.08.18 19:38 Czarek
  • 20.08.18 09:15 T.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: