eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySprawność przekładni manualnych i CVT › Re: Sprawność przekładni manualnych i CVT
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!85.1
    2.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.fr7!futt
    er-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
    exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
    D!not-for-mail
    Subject: Re: Sprawność przekładni manualnych i CVT
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5b71141e$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
    <pksev3$6uv$1@node1.news.atman.pl>
    <1wbkmtngzpkc2$.4phqx2ukgvzk.dlg@40tude.net>
    <pl13qp$k1e$1@node1.news.atman.pl>
    <1j800w5srkev6$.1xdjk9v36uona$.dlg@40tude.net>
    <5b745c20$0$598$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b746dce$0$624$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b755509$0$593$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Czarek <c...@n...fm>
    Date: Thu, 16 Aug 2018 19:38:17 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5b755509$0$593$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 66
    Message-ID: <5b75b698$0$684$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.230.0.166
    X-Trace: 1534441113 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 684 89.230.0.166:64125
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3504
    X-Received-Body-CRC: 3291856946
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2638152
    [ ukryj nagłówki ]



    W dniu 16.08.2018 o 12:42, T. pisze:
    > W dniu 2018-08-15 o 20:15, Czarek pisze:
    >>
    >>
    >> W dniu 15.08.2018 o 19:00, T. pisze:
    >>> W dniu 2018-08-15 o 14:17, Tomasz Pyra pisze:
    >>>> Dnia Wed, 15 Aug 2018 13:46:40 +0200, Irek.N. napisał(a):
    >>>>
    >>>>> Co się dzieje z ciepłem generowanym w takiej przekładni? Ma swoją
    >>>>> dedykowaną chłodnicę, czy korzysta z silnika?
    >>>>
    >>>> Wariatory w skuterach chłodzone są powietrzem którego obieg
    >>>> wymuszony jest
    >>>> przez wentylator na jednym z kół.
    >>>>
    >>>> W samochodach z tego co mi wiadomo - pracują w oleju skrzyni biegów
    >>>> i to do
    >>>> niego oddają swoje ciepło.
    >>>> A dalej to pewnie chłodnica oleju skrzyni biegów - popularna rzecz
    >>>> również
    >>>> w hydrokinetycznych skrzyniach automatycznych.
    >>>>
    >>>
    >>> Czy na pewno przekładnia pasowa pracuje w oleju? :-)
    >>
    >> Może nie we wszystkich ale chyba w większości samochodowych tak, bo w
    >> nich "pasek" jest metalowym łańcuchem:
    >>
    >> https://autokult.pl/4819,skrzynia-bezstopniowa-cvt-b
    udowa-zasada-dzialania-zastosowanie
    >>
    >>
    >> https://tinyurl.com/y7kyo9mo
    >> https://tinyurl.com/yayds7c4
    >>
    >
    > Bo ja doczytałem. że olej tylko jest w mechanizmach przepychających
    > pasek lub łańcuch. Jak w takim razie "na oleju" wytwarzana jest siła
    > tarcia niezbędna do wytworzenia momentu obrotowego?

    Sprzęgieł mokrych pracujących w oleju nie widziałeś? Działają od
    kilkudziesięciu lat

    > Na tym zdjęciu widać, że łańcuch współpracuje z wałkiem o różnej
    > średnicy. Jak to ma prawidłowo pracować, jeśli będzie w oleju?

    Są w sieci filmy producentów samochodów i skrzyni a nie wątpliwej
    jakości redaktorków.
    Zobacz na tej stronie
    https://autokult.pl/15892,przekladnie-bezstopniowe-c
    vt film od Subaru,
    widać na nim, że przekładnia CVT jest w tej samej obudowie co pozostałe
    układy i jest w tym samym oleju.

    Zobacz te zdjęcia i przeczytaj:
    http://www.auto-swiat.pl/porady/skrzynie-bezstopniow
    e-cvt-budowa-dzialanie-usterki/1dtem9

    Tu masz przykładową budowę łańcucha (paska metalowego) w CVT:
    https://youtu.be/VI_xK4BAsRM?t=4m25s - bez smarowania i chłodzenia
    olejem bardzo szybko by się zatarł




    --
    Czarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 20.08.18 09:15 T.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: