    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Mon, 8 Feb 2016 02:47:32 -0800 (PST)
    Subject: Re: Sreamer do domowych zastosowań
    From: s...@g...com

    W dniu niedziela, 7 lutego 2016 18:46:17 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Bluray to tylko 25GB. Wyjątkowo upierdliwa sprawa, na przykład zrzut
    > mojego systemu operacyjnego zajmuje obecnie 30GB po max kompresji.
    > Stawianie go od zera (masa softu do programowania) to tydzień.
    > Oczywiście że backupuje co się da na bluray, ale najzwyczajniej w
    > świecie to upierdliwe jest.

    Ja mialem na mysli metode taka że na DVD wrzucasz rzeczy statyczne. Wlasnie fotki,
    filmy, dokumenty, faktury itp.
    Rzeczy które produkujesz i są twoje, niepowtarzalne.

    Obraz systemu to elegancko powinien na dysk trafiać.

    > Robie to inaczej, ale to akurat nie ma znaczenia.

    Troche ma bo widze że obawiasz sie przeklaman danych na dyskach usb...
    rsync można ustawić tak żeby tego pilnował. Będzie wolniej ale rsync niegupi jest
    więc powoli jest tylko za pierwszym razem.

    > Zaleta kaset jest odpięcie fizyczne od zasilania. Jesli miałbym dysk
    > backupowy wpiety na stałe do kompa to ryzykuje że przepięcie w sieci
    > zniszczy wszystko. Wpinanie przez kieszeń USB to ryzyko przekłamania
    > danych. Podpinanie przez psata to czasem problem bo kompy nie mają
    > złącz. Wpinanie w sata to otwieranie złomu. Itd...

    O jakim ryzyku mówisz przy usb? Odpięcie przy niezrzuconych buforach?

    > Bardzo dobra jesli zamierzam trzymać je "na strychu" i kosztują 40zł za
    > terabajt ;)

    Ale już nie taka fajna jak ci streamer padnie za 10 lat, kolekcja kaset leży a inny
    do kupienia za chore pieniądze :)
    Zgodze sie ze na dziś to fajne rozwiązanie do zrzucenia danych czy ich wciągnięcia z
    taśmy. Ale taśmy to zdradliwe medium...

    HP nam ustawiało polise w Data Protectorze na 250 uzyć taśmy. Uzycie to jedno
    załadowanie, przewinięcie i odczyt/zapis.
    Pewnie troche przesadzili ale niektóre taśmy (OIDP LTP3 albo 4) miały małe problemy
    przy odczycie jak juz po tej ilości operacji były.

    > Nie wiem, pytam. Ale bez przekonania.

    Ja mam tak:
    Duży dysk do zbierania stuffu (teraz już dwa po 1.5TB) wpiete na stałe do kompa.
    Drugi leżący w szafie mam podpinany okazjonalnie (co tydzień, dwa, miesiąc) i kopiuje
    skryptem dane z tych dwu na ten jeden.

    Dodatkowo od czasu do czasu dane wytworzone przezemnie nagrywam na cd/dvd.

    I jest ok, nie gubie sie w taśmach, nie mam problemu z nośnikami...

    Jest ciutke drożej od taśm ale po wzięciu pod uwage ceny napędu i wygody różnice są
    kosmetyczne IMHO.

    I to w sumie cała filozofia.