    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Sreamer do domowych zastosowań
    Date: Mon, 8 Feb 2016 12:14:59 +0100

    > (...)
    > Zaleta kaset jest odpięcie fizyczne od zasilania. Jesli miałbym dysk
    > backupowy wpiety na stałe do kompa to ryzykuje że przepięcie w sieci
    > zniszczy wszystko. Wpinanie przez kieszeń USB to ryzyko przekłamania
    > danych. Podpinanie przez psata to czasem problem bo kompy nie mają
    > złącz. Wpinanie w sata to otwieranie złomu. Itd...

    Jeśli rzeczywiście masz cenne dane, to postaw sobie jakiegoś NAS-a z
    RAID-5 lub RAID-6 za UPS-em On-Line (czy Semi OnLine), możesz go nawet
    podpiąć przez światełko do kompa (lub LAN-u), jeśli boisz się przepięć.
    Oczywiście to już nieco winduje koszty. Najtaniej chyba to switch z SFP.

    > Bardzo dobra jesli zamierzam trzymać je "na strychu" i kosztują 40zł za
    > terabajt ;)

    > Nie wiem, pytam. Ale bez przekonania.

    Już niejednokrotnie zdarzyło mi się, że kaseta u klienta nie chciała się
    przeczytać, trzeba było odtwarzać z poprzedniej kopii. Kasety trzymane
    niemal w sterylnych warunkach - biura z pełną klimatyzacją z
    nadciśnieniem w pomieszczeniu.
    A co ciekawe, kiedyś w domu na swoim streamerze próbowałem zaczytać
    backupy ze starych kaset klienta, gdzie serwer stał w kanciapie
    wydzielonej z hali magazynowej, po której ganiały spalinowe wózki
    widłowe - i czytał bez problemu. Ot, taka złośliwość ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam