eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaStacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne › Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
  • Data: 2016-05-12 13:31:39
    Temat: Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan jedrek napisał:

    > Czy taka szafa ONU różni się coś od takiego VoIP w UPC?

    Nie wiem co to ONU, ale coś jeszcze pamiętam z tego, jakie są założenia
    telefonii cyfrowej. Tam pojęcie pakietu jest całkiem nieprzydatne, a
    wszystko realizowane jest tak, by potrzeby pamięciowe ograniczyć do
    jakichś skromnych rejestrów. Tak więc jeśli mamy 24 linie T0 (64kbps)
    i chcemy zrobć z tego jeden trakt T1, to po prostu dajemy zegar taktujący
    24 razy szybciej i wpychamy dane z tych 24 linii.

    > Tam możesz przecież mieć sam telefon bez potrzeby brania neta.
    > Szafa ONU zapewne też jest identyfikowana jako jakiś tam IP w sieci
    > wewnętrznej orange, gdy gada z macierzystą centralą?

    Na pewno jest, inaczej sobie tego nie wyobrażam. Teraz wszystko jest
    pakietowe, bo tak wygodniej. Nie warto telefonii traktować oddzielnie,
    utrzymywać dla niej inną technikę.

    Na początku lat dziewięćdziesiątych Internet ze swoim protokołem TCP/IP
    stanowił około jednego procenta ruchu w sieciach międzynarodowych.
    Reszta, to była telefonia, może jakieś agencyjne przesyły radiowe czy
    telewizyjne, teleksy itp. Dzisiaj telefonia jest niemierzalnym ułamkiem
    procenta.

    > Transmisja faktycznie się tam różni? Gdybam, że z takiego modemu transmisja
    > nie leci przecież jak np. Skype (czy jakiś tam inny program do telefonii
    > internetowej VoIP) bezpośrednio przez internet tylko jest tam wydzielony
    > niezależny kanał do transmisji (?). Jednym kablem lecą niezależne od siebie
    > kanały transmisyjne. Internet swoje, transmisja kanału telefonicznego swoje.

    Ale oba kanały są pakietowe (co oznacza, że pewnie nie różni się to od ONU,
    czymkolwiek by ono nie było).

    --
    Jarek