eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaStacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne › Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
  • Data: 2016-05-23 17:42:55
    Temat: Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > A to juz ciekawe ... jak to dzialalo ? sekwencje sterujace calkiem
    > inne.

    Dzwoniło się (w roku 1990) telefonem z modemem i programem Telix do
    serwera terminali wystawionego przez IBM 3090. W formie najbardziej
    prymitywnej można było sobie pogadać wierszowo, czyli dalekopisowo.
    Ja mu coś tam, a on mi w odpowiedzi na przykład listę emaili. Potem
    treść maila numer 4, albo co. W bardziej wyrafinowanej postaci była
    jakaś emulacja, ale *też* zrobiona "server side". Czyli trzeba było
    wydał polecenie odpalenia tego emulatora, a wtedy pojawiały się
    szczątkowe możliwości pracy ekranowej. Nie trzeba mieć wszystkich
    sekwencji zrealizowanych, by dało się coś zrobić na mainframe.
    Ale x3270, to już full wypas. Łącznie z fontem o kroju i znakach
    specjalnych jak w oryginale. Kolory też w oryginalnym odcieniu
    i liczbie (ich tam chyba jest 12, 14, czy podobnie nieokrągło).

    > Chyba ze ten x3270 zauwazyl te zmiane TERM i przestal emulowac ...
    > albo nie zauwazyl, tylko przekazywal wszystko czego nie rozpoznal
    > jak leci i emulator w jego oknie w miare dobrze pokazal :-)

    No ale on naprawdę nie musi wiele emulować, bo emulacja jest "server
    side". Sekwencja czasowa była taka, że najpierw zaimplementowano
    TCP/IP na dużych maszynach, potem zrobiono "jakiś" telnet, a na koniec
    pełną emulację, której nie potrzeba było więcej, niż w VT-ileś. Czyli
    wyświetlanie lierek i dowolne przemieszcznie kursora. Oczywiście
    x3270 operuje już kodem ASCII, choć prawdziwy terminal 3270, tak jak
    sama maszyna, posługuje się zapisem EBCDIC.

    > Z koncepcji wynika tez koniecznosc innej realizacji :-)

    No to zrealizowali inaczej. Inaczej, niż niektórym może się wydawać.

    --
    Jarek