  • Data: 2014-06-25 02:15:12
    Temat: Re: Stara metoda nacinania gwintu
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 25 czerwca 2014 01:11:44 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Metr to z wygniatanego tną. Szpula pręta, prostowarka, wirujące
    >
    > narzędzie do wygniatania gwintów - a to co wychodzi tnie się jak wola -
    >
    > na odcinki półmetrowe, metrowe, stumetrowe...
    >

    > --
    >
    > Darek

    Może jest i taka technologia jak piszesz, nie jest to niemożliwe. To co w sklepach
    można kupić jest robione w odcinkach metrowych i dwu metrowych. Jak by robili z metra
    to inaczej by cięcie wyglądało. Ta Twoja metoda jest zbyt czasochłonna. Metrowy pręt
    M6 to 2000 obrotów. Jak byś go rozkręcił do 2000obr/min to minutę by robił się gwint.
    A przy wygniataniu płytami z dwie sekundy albo i mniej. Kilkadziesiąt lat temu, jak
    ten czas leci, widziałem jak wygniatali gwint na szprychach rowerowych. Biologiczny
    robot przemysłowy kilka tysięcy szprych na godzinę potrafił przemielić.