  • Data: 2017-12-22 09:51:34
    Temat: Re: Starość i młodość
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-12-19 o 18:54, J.F. pisze:

    >Pewnie też, choć ten proces u mnie trwa może sekundę za pośrednictwem
    >aplikacji sprzątającej. Nie sądzę by bez niej procesorek musiał
    >walczyć w pocie czoła.

    IMO to wolniejszy procesor po prostu by wolniej animowal.
    A jesli widac "zacina sie", to ma cos lepszego do roboty przez jakies
    100 mln rozkazow ...

    >Nie bardzo sobie z tym radzi. On woli pracować na 30% wolnej pamięci
    >i się (prawie) dławić niż zwolnić to co niepotrzebne. Tak wynika z
    >moich obserwacji. Zainstaluj sobie jakiś analizator pamięci. Sam
    >zobaczysz.

    No taka ma strategie, ze nie nie wyrzucamy rzeczy z pamieci, bo sie
    jeszcze moga przydac.
    Ale czy te 30% czemus przeszkadza ?

    >Nie aż tak drastycznie. W końcu coś tam zrzuci, ale bardzo
    >niechętnie.

    >Oczywiste jest to, że jeśli z cache'ujesz wszystko, to wszystko to
    >szybko nastąpi przełączenie. Sęk w tym, że:
    >1. Żaden telefon nie ma i pewnie długo jeszcze nie będzie miał tyle
    >RAMu.
    >2. Ludzie raczej bardziej zwracają uwagę na to jak działa aplikacja
    >przed nosem niż jak szybko można powrócić do poprzedniej.

    Niektorzy zwracaja uwage i wybieraja wiecej RAM :-)

    Ale ja o czym innym - masz telefon z mala iloscia RAM, aktualnej
    aplikacji brakuje pamieci, to telefon wywala dane ... poprzednio
    uzywanej aplikacji.
    Masz telefon z duza iloscia ramu, to wywala dane aplikacji uzywanej
    powiedzmy cztery aplikacje temu.

    Gdzie tu roznica w predkosci ? Tak czy inaczej musi wywalic, wiec
    procesor zajety.
    Tzn jeden rdzen :-)

    >Hehe... właśnie. A to dlatego bo kiedyś aplikacje były malutkie. W
    >tej chwili mogłyby nawet nie podołać z samym pobraniem współczesnej
    >:-) Jakaś bardziej wypasiona gierka to np. 800MB.

    No, wiadomo, ze 800MB sie w 500MB nie zmiesci.
    (glowy nie dam czy ta java nie ma jakiegos swapa wbudowanego).

    Tym niemniej pare upgradow i ten stary telefon uzywa tych samych
    programow co nowy.
    Albo prawie tych samych. I dzialaja.
    To trzeba te gigabajty RAM czy nie trzeba ?

    J.