  • Data: 2011-04-22 20:47:55
    Temat: Re: Starzenie metalu
    Od: AMX <r...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 Apr 2011 22:28:29 +0200, Ark Sempow <s...@g...com> wrote:

    > Dlatego pewne konstrukcje podlegają pewnym rygorom technicznym i m.in. w
    > przypadku butli na sprężone gazy czy liny to dozór techniczny. Po jakimś
    > określonym w przepisach UDT okresie takie urządzenia wycofuje się z
    > eksploatacji pomimo dobrego na pierwszy rzut oka wyglądu.

    Ale to jest kwestia wytrzymałości zmęczeniowej.

    > Podejrzewam, że
    > lufa armatnia czy też taka od innej broni palnej ma określoną ilość do
    > oddania strzalów.

    Zgadza się. Tylko pytanie (AFAIU) dotyczy trwałości broni, która
    nie była używana.

    Były takie nomogramy, nie mogę sobie przypomnieć nazwy. Zależność
    wytrzymałości, temperatury i czasu. Z nich wynikłoby, czy dla
    metalu procesy starzenia w normalnej temperaturze liczy się w
    latach czy tysiącach lat.

    AMX

    --
    adres w rot13