    From: AMX <r...@b...cy>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Starzenie metalu
    Date: Fri, 29 Apr 2011 16:28:42 +0000 (UTC)

    On Fri, 29 Apr 2011 14:20:57 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nadal sa wydawane, teraz jest tylko jakis inny numerek wersji.
    >
    > Ale o ile pamietam to sie nie nazywa "na starzenie", tylko naddatek
    > na to zeby mimo wad materialu nie zabraklo.
    > A wady sa na etapie produkcji (niedokladnosci wykonania itp) oraz
    > pozniejsze - rdza, wzery.

    Erozja i korozja w trakcie eksploatacji.

    W przypadku kominów stalowych uwzględnia się, że gorące,
    często agresywne chemicznie, spaliny zmniejszą znacząco grubość
    rury. Problem jest na tyle duży, że obecnie najczęściej rura do
    odprowadzania spalin nie jest częścią nośną konstrukcji. Kiedyś
    komin stalowy to była rura z odciągami, teraz najczęściej jest to
    rura wsadzona w kratownicę.

    AMX

    --
    adres w rot13