    From: " " <l...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Starzenie metalu
    Date: Sun, 1 May 2011 09:24:52 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nadal sa wydawane, teraz jest tylko jakis inny numerek wersji.
    >
    > Ale o ile pamietam to sie nie nazywa "na starzenie", tylko naddatek
    > na to zeby mimo wad materialu nie zabraklo.
    > A wady sa na etapie produkcji (niedokladnosci wykonania itp) oraz
    > pozniejsze - rdza, wzery.
    >
    > J.

    Panowie co za bzdury się tu wypisuje... Przepraszam, ale w obliczeniach
    grubości ścianki elementu walcowego nie uwzględnia się NIGDZIE pełzania. Jest
    tzw. naddatek c3 na dodatkowe obciążenia konstrukcji itd, itp. który nazywany
    jest naddatkiem niewiedzy. Tzn. jeśli nie wiesz co może jeszcze wpłynąć na
    uszkodzenia zbiornika to dajesz dodatkowo 2mm naddatku i już. Jeśli zaś zakres
    plastyczny (pełzanie) nastąpi to wtedy do obliczeń przyjmuję się inną wartość
    naprężeń dopuszczalnych (granicę na pełzanie).