    From: " " <l...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Starzenie metalu
    Date: Tue, 3 May 2011 16:31:26 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ale tak prawde mowiac Konradzie - to jaka masz pewnosc ze ten MES
    > dobrze policzyl ? Szczegolnie gdy dodatkowo nie mozesz ufac
    > procesorowi w swoim komputerku ? :-)
    >
    > J.

    Ja MES nie liczę, ale niektórych rzeczy inaczej nie da się policzyć. Nie wiem
    jak to jest w innych przepisach niż PN-EN, czy Eurocode, ale w tych
    wymienionych buduje sie model wg. pewnych wyznaczonych kryteriów. Więc trudno
    się tu pomylić. Głownie chodzi mi o sytuacje, gdy w grę wchodzi zakres
    nieliniowy. Zaś dla zakresy sprężystego w sposób dość łatwy idzie sprawdzić
    wyniki z algorytmem PN-EN i mając już takie doświadczenie można spokojnie
    liczyć MES.

    Ale ciekawi mnie to, że wynik obliczeń może zależeć od procesora... Ja
    myślałem że od procesora to zależy prędkość przeprowadzonych obliczeń. Ale nie
    znam się, więc nie podejmuje tematu :)