  • 81. Data: 2010-02-07 12:00:15
    Temat: Re: Superheterodyna FM - deser
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 07 Feb 2010 02:45:13 +0100, Maciek wrote:
    >Tu masz opis Omegi: [...]

    A ja wszedlem na IWC i mnie jedna rzecz urzekla
    "Please note that water can be very detrimental to leather straps;
    certain types of leather (e.g. crocodile skin) should never come into
    contact with water."

    Skora krokodyla nie znosi wody, ha, ha, ha :-)

    J.

  • 82. Data: 2010-02-07 12:38:35
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > contact with water."
    >
    > Skora krokodyla nie znosi wody, ha, ha, ha :-)

    To przyjmij do wiadomosci, ze mowa jest
    o "skórze krokodyla", a nie "o skórze NA krokodylu". :-)
    ...to spora róznica...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 83. Data: 2010-02-07 12:40:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Feb 2010 13:38:35 +0100, Krzysztof Tabaczynski wrote:
    >Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    >
    >To przyjmij do wiadomosci, ze mowa jest
    >o "skórze krokodyla", a nie "o skórze NA krokodylu". :-)
    >...to spora róznica...

    Domyslam sie, ale i tak smiesznie brzmi :-)

    J.

  • 84. Data: 2010-02-07 12:46:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Tabaczynski napisał:

    > To przyjmij do wiadomosci, ze mowa jest
    > o "skórze krokodyla", a nie "o skórze NA krokodylu". :-)
    > ...to spora róznica...

    Zwłaszcza dla krokodyla.

    --
    Jarek

  • 85. Data: 2010-02-07 21:47:33
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > contact with water."
    >
    > Skora krokodyla nie znosi wody, ha, ha, ha :-)

    Skóra martwego krokodyla, wyprawiona. Już się nie regeneruje, jest
    odpowiednio przygotowana, żeby dobrze wyglądała. Po zanurzeniu w wodzie
    będzie gorzej wyglądała.
    Maciek

  • 86. Data: 2010-02-07 22:08:54
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze to moze zrobic tylko trawienie.
    > Nikiel jest nikiel i nie wydaje mi sie zeby mial jakies wersje.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Stal_chirurgiczna
    Nie jestem metalurgiem ale nikiel zapewne jest osłonięty innym metalem
    tego stopu, który go wiąże z powierzchnią. Tak jak żelazo bez zmiany
    swojej korodującej natury nagle staje się osłonięte przed czynnikami
    zewnętrznymi.

    > ejze - Swatch to jest tandeta wysokiej klasy :-)
    > Nie wiem czy to cos takiego mozna nazywac nadal tandeta :-)

    Kolorowa tandeta. Nawet jeżeli pochodzi ze Szwajcarii. Lekko się
    zdziwiłem, gdy zobaczyłem, że jedyne do czego z tyłu można się dostać,
    to bateria. Nie da się odkręcić wieczka, bo go nie ma. Może da się zdjąć
    szkiełko i wyjąć cały mechanizm od strony tarczy ale to chyba nie jest
    przewidziane. Taka jednorazówka. W przyszłym roku będzie modny inny
    kolor. Następny etap, to brak możiwości wymiany baterii ale to już
    pozostawmy Stevenowi Jobsowi z Apple. Jeżeli wprowadzi swoje zegarki na
    rynek, to zastosuje ten patent :-)

    > Jesli zielone, to od miedzi.
    Nie tylko. Lepiej niech się wypowie ktoś, kto widział galwaniczne
    pokrywanie miedzią, cynkiem i niklem - jaki był kolor elektrolitu. Ja
    nie widziałem.
    Wiem, że od tandetnych kopert z wżerami korozyjnymi skóra zielenieje. We
    wżerach nie widziałem nawet śladu miedzi.
    Czy to zielenienie jednocześnie występuje z alergią? Nie wiem, bo mnie
    tylko denerwowała estetyka. Nic mi nie było.

    Maciek

  • 87. Data: 2010-02-07 23:20:50
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > A jak to się ma do twierdzenia, że Muzeum Guggenheima w Bilbao
    > skorzystało ze znalezienia przez Rosjan bardzo bogatychh złóż tytanu
    > i to tak zachwiało rynkiem, że muzeum było stać na obicie tytanem
    > całego muzeum?
    > http://blogs.usyd.edu.au/bizart/Guggenheim%20Bilbao%
    202.jpg

    Bogatych jak na skoncentrowane złoża tytanu. Poszukaj ile takich złóż
    jest znanych i jak bogate są - otóż niewiele i niezbyt bogate. Jako
    kopalina to związki tytanu występują w śladowych ilościach i są dobrem
    bardzo rzadkim. najlepszy dowód - o obkładaniu żelazem (znacznie mniej
    rozpowszechnionym w skorupie ziemskiej, jądro pomijam bo tam kopalniami
    póki co nie sięgamy) nikt w prasie nie pisze... A licząc globalnie to
    tytanu jest w skorupie ziemskiej od cholery - tyle że nijak się nie
    opłaci jego pozyskiwanie.

    --
    Darek

  • 88. Data: 2010-02-07 23:33:51
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik Maciek napisał:

    [...]
    > Tylko nie mów, że noszenie zegarka powoduje podrażnienia, bo są zegarki
    > i Zegarki :-) Nie jeden człowiek miał z tym problem i został on
    > rozwiązany, tylko nie w najtańszej tandecie.

    Powoduje. Jakby na to nie patrzeć - zegarek to spora powierzchnia
    materiałów nieprzepuszczalnych przylegająca do skóry, wąska wilgotna
    szczelina między tyli materiałami a skórą, sam zegarek tez ma sporo
    zakamarków w których różne syfy potrafią się hodować, zanieczyszczenia
    mineralne mechanicznie uszkadzające skórę gromadzić - na dokładkę jest
    trudny do oczyszczenia (bo nawet te mocno uszczelniane niespecjalnie
    kochają mycie w ultradźwiękach...). W efekcie niezależnie od materiału z
    jakiego jest wykonany zegarek naręczny ciężko psuje warunki skórze na
    nadgarstku. Co alergik niklu przetrwa w widelcu (po umyciu ma z nim
    kontakt przez parę minut) to przy szesnastu godzinach mozolnego
    wcierania może mu miejscowo szkodzić.

    Sam alergikiem nie jestem ale zegarków naręcznych nie kocham - ćwierć
    wieku się takim nie zhańbiłem, ostatnio zacząłem używać zgodnie z
    pierwotnym przeznaczeniem - czyli w warunkach polowych. W mieście w
    głowie mi nie postanie coś takiego nosić - jedyny dopuszczalny zegarek w
    mieście to zegarek kieszonkowy. Dewizka i te sprawy...

    --
    Darek

  • 89. Data: 2010-02-07 23:35:40
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Noze czy lyzeczki nie sa takie znow drogie :-)

    Jarku, norze czy łyżeczki nie mają tolerancji krytycznych wymiarów rzędu
    dwóch setek...

    --
    Darek

  • 90. Data: 2010-02-07 23:39:30
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik Maciek napisał:

    [...]
> [...]
    > Czy to zielenienie jednocześnie występuje z alergią? Nie wiem, bo mnie
    > tylko denerwowała estetyka. Nic mi nie było.

    Ja widziałem. Od miedzi albo od niklu - też zielone sole daje. Ale
    obstawiam miedź jako dodatek stopowy trudny do rozpoznania po kolorze stopu.

    --
    Darek