    Date: Fri, 12 Oct 2012 20:35:57 +0200
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Świece żarowe jako podgrzewacz.

    > Samochód stoi bezpośrednio pod oknem, więc w grę wchodzi przedłużacz i
    > jakiś transformator zamontowany w komorze silnika, to tego jakieś
    > zabezpieczenie po stronie wtórnej i pierwotnej transformatora i
    > zmieszczę się w 150-200 zł.
    > Oryginalna grzałka DEFY do mojego samochodu kosztuje 250-300 zł, do tego
    > dedykowany kabel zasilający za jakieś 100 zł, i już robią się konkretne
    > pieniądze. Chociaż to można by jeszcze przeżyć, to najbardziej nie chce
    > mi się pruć węży w silniku.

    jak chesz mieć komfort, to wystarczy że kupisz kaloryfer olejowy (mały
    zwarty) i ustawisz za siedzeniem kierowcy. 15 minut na maksa wystaczy
    aby ogrzać auto, ścieknie lód, odparują szyby.

    urządzenie które "odpala" samochód z pilota (chyba że masz jakąś
    elektronikę blokującą i drogie auto) kosztuje 150zł + samodzielny
    montaż. Działało mi takie coś 2 zimy. Natomiast były problemy, kto
    wczoraj ostatni jeździł i zostawił auto na biegu.

    najprostsza grzałka jaką widziałem, to właśnie stara świeca żarowa,
    wkręcona (przez redukcje) w otwór do spuszczania oleju.

    inny patent był taki: wężyk z nagrzewnicy ciachnięty w 2 miejscach, 30
    cm od siebie, w te miejsca wstawione dwie 5cm rurki miedziane. w te 30cm
    węża gumowego, wewnątrz podłączony drut oporowy. do tulejek miedzianych
    na zewnątrz podłączone kable.

    natomiast najsensowniejsza będzie grzałka pod miską olejową. ogólnie
    miska ma dużo śrub, więc można się do nich "dokręcić" paskami blachy,
    obejmami, czymkolwiek czym zamocujesz grzałkę do michy. widziałem takie
    podwójne dno miski, 5mm wystarczyło żeby tam wsadzić grzałę zamocowaną
    na jakąś białą zaprawę (nie wiem co to było, gips, czy szpachlówka) w
    każdym razie wytrzymywało drgania i jako tako przenosiło ciepło.

    Co byś nie wykonał, napisz koniecznie jak się sprawuje.
    ToMasz