eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSzybkie interfejsy szeregowe -- dlaczego nie np. EFM-plus zamiast 8b10b? › Re: Szybkie interfejsy szeregowe -- dlaczego nie np. EFM-plus zamiast 8b10b?
  • Data: 2016-02-11 18:43:11
    Temat: Re: Szybkie interfejsy szeregowe -- dlaczego nie np. EFM-plus zamiast 8b10b?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 11 lutego 2016 14:50:40 UTC+1 użytkownik mk napisał:
    > Innymi słowy: po przekodowaniu, minimalny
    > gwarantowany ciąg jednakowych bitów wynosi 3 bity, czyli zmiany stanu
    > linii nie mogą występować częściej niż co 3 bity.
    > Zatem używając EFM-plus i nie naruszając limitu linii przesyłowej
    > 1.25Gprzełączeń/s uzyskujemy transfer:
    > 1.25G*3*8/16 = 1.875Gbps (!)

    Podobnie jak janusz_k ale innymi słowy:
    Tu sie pomyliles w warunku.
    Tu będzie tych zmian sygnału gęściej a nie rzadziej. Bo w tych grupach 3 bitowych te
    bity się będą zmieniać np tak: 101 lub 010 itp. A w sumie będzie bitów na bajt 16.

    Zawsze lubie inżynierom informatykom zadawać pytania:
    Czym sie rózni bit na sekunde od boda (baud) oraz tym czy przelicznik bit na sekunde
    na bod może być ułamkowy :) (OIDP bo dawno nie pytałem :) )