eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSzybkie interfejsy szeregowe -- dlaczego nie np. EFM-plus zamiast 8b10b? › Re: Szybkie interfejsy szeregowe -- dlaczego nie np. EFM-plus zamiast 8b10b?
  • Data: 2016-02-12 14:50:18
    Temat: Re: Szybkie interfejsy szeregowe -- dlaczego nie np. EFM-plus zamiast 8b10b?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:56bddd4e$0$640$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Waldek Hebisch" napisał w wiadomości grup
    >
    > 3 razy to nie. Wystarczy ze rozpoznamy stan 14 bitow. Przy czym
    > konkurencyjny 8/10 wymaga 10 bitow.

    Nic nie wiem o EFM, ale jeśli opierając się na gwarancji, że każdy stan
    zawsze trwa co najmniej 3 bity zwiększamy szybkość 3 razy to różnica między
    tylnym zboczem po 3 bitach a tylnym po 4 będzie stanowiła 1/3 różnicy między
    1 a 2 bitami w normalnej transmisji. Według mnie również oznacza to, że
    potrzebna jest 3 razy lepsza precyzja wykrywania pozycji zbocza.

    Przy znacznie mniejszych prędkościach (pętle prądowe), gdzie robiłem kiedyś
    pomiary co się dzieje ze zboczami zasada jest taka, że im dany stan trwa
    dłużej tym kończące go zbocze zostanie bardziej opóźnione. Podejrzewam, że
    taka zależność jest zawsze. Analizując wtedy transmisję RS232 brałem pod
    uwagę najdłuższy jeden stan trwający 10 bitów, a drugi nieskończoność.
    P.G.