eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSzybkie interfejsy szeregowe -- dlaczego nie np. EFM-plus zamiast 8b10b? › Re: Szybkie interfejsy szeregowe -- dlaczego nie np. EFM-plus zamiast 8b10b?
  • Data: 2016-02-12 15:43:54
    Temat: Re: Szybkie interfejsy szeregowe -- dlaczego nie np. EFM-plus zamiast 8b10b?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > Pierwsza sprawa - a jakie jest pasmo kawalka kabla, np koncentrycznego ?
    > Gigaherce ?

    W kontekście wątku to nie ma znaczenia. Gigabitowy kabel ma mieć IIRC
    pasmo 250MHz na parę przy jakimś tłumieniu i nie jest istotne, czy
    Twój ma więcej. Chodzi o to, że wolno mu mieć dokładnie tyle i dalej
    spełni normy.

    > Druga - przy wolnozmiennej petli pradowej dominujacy bedzie wplyw
    > pojemosci kabla, tzn calkowitej pojemosci.

    Ale to się w końcu wszystko sprowadzi do tłumienia w funkcji
    częstotliwości składowych sygnału i długości kabla (czyli pasma)
    oraz zależności ich fazy od tej częstotliwości (czyli dyspersji).
    Więcej w tym modelu IMO nie ma, jeśli założymy liniowy zakres
    pracy kabla (nie przebija izolacji itp.)

    > Calkiem spora moze wyjsc, a prad musi ja przeladowac.

    Owszem, to i jeszcze cała masa innych efektów tu będzie miała
    udział, ale to efektywnie skończy jako pasmo i dyspersja.

    Pozdrawiam, Piotr